نگاهی به سالن کروی شکل غذاخوری

فضای الحاقی بتونی کروی شکل لعاب دار سفید رنگ با طراحی معمار برزیلی Oscar Niemeyer، برای سالن غذاخوری کارخانه ای در آلمان ساخته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، آخرین اثر Oscar Niemeyer، به ساخت فضای الحاقی کروی شکلی برای سالن غذاخوری کارخانه Kirow در لایپزیگ آلمان منجر شد. صاحب کارخانه برای اولین بار در سال 2011 در این رابطه با Niemeyer تماس گرفت و پس از مرگ او در سال 2012، طرح های اولیه او توسط دستیارش Jair Valera توسعه یافته و سپس توسط شرکت معماری Harald Kern Architects به مرحله اجرا در آمد.

سازه کروی شکل بتونی و سفید رنگ لعابدار، به قطر 12 متر، از دو نیمکره فوقانی و تحتانی تشکیل شده است که یک رستوران و یک بار در آن قرار دارد. فضای الحاقی کروی شکل که در مجتمع صنعتی Techne Sphere در منطقه Plagwitz، در لایپزیگ آلمان واقع شده است، در گوشه بالای ساختمان کارخانه ای متعلق به قرن نوزدهم قرار دارد و این بنا توسط کارخانه Kirow، شرکت تراموای و سازنده جرثقیل، استفاده می شود. بنا به گفته Ludwig Koehne، صاحب کارخانه با توجه به اهمیت یافتن تکنولوژی، بخش الحاقی قوسی شکل ساختمان، بر آزاد اندیشی و نوآوری در تحقق رویاهایش تاکید می کند.

در هر دو پوسته بتونی که با 50 قالب دست ساز چوبی ساخته شده اند، از پنجره های دینامیک هوشمند استفاده شده است. در واقع نمای شیشه ای با طرح الماس از ماژول های شیشه ای مثلثی شکل 17 اینچی، به صورت مجزا و در اندازه های مختلف ساخته شده اند و با بهره گیری از تکنولوژی شیشه های رنگی کریستال مایع که از طریق یک اپلیکیشن سفارشی کنترل می شوند، به سرعت و بدون تاخیر مات و شفاف می شوند. شیشه ها که در میان طیف ملایمی از رنگ ها از داخل به رنگ خاکستری خنثی و شفاف دیده می شوند ضمن حفظ دید به (منظره) بیرون ساختمان، امکان ورود نور طبیعی به داخل را نیز فراهم می کنند.

logo-samandehi