ساخت مبلمان رزین شبیه به قالب های برش خورده صابون

طراح Niko Koronis با استفاده از بلوک های هندسی رزین، سرویس مبلمانی چهار تکه با طرحی ملهم از آثار معمار ایتالیایی، Carlo Scarpa ساخته است.

به گزارش گالری آنلاین، این سرویس مبلمان با نام، سری G، شامل نیمکت GBC، میز جلومبلی GRT، کنسول GSD و چهارپایه GST است که می توان از چهار پایه بعنوان میز عسلی هم استفاده کرد.

همه طرح ها از آثار معمار مدرنیست Scarpa که به شدت تحت تاثیر مناظر و فرهنگ ونیزی و ژاپنی بوده و اغلب دارای خطوط تیز و اشکال گرافیکی است، الهام گرفته شده اند.

با توجه به این نکته، Koronis هر قطعه از مبلمان پلکانی شکل را به گونه ای طراحی کرده است که با تاکید بر هندسه خطی، به سازه های معماری در ابعاد کوچک شباهت داشته باشد.

Koronis می گوید: "بنا به دلایل متعدد باید شیفته Scarpa بود. جدا از شخصیت جاذب این هنرمند، زیبایی شناسی منحصر بفرد او در فرم و متریال که کاملاً با سبک پر جلوه و ساختگی پست مدرنیسم هم عصرانش متفاوت بود، همواره الهام بخش بسیاری از معماران و طراحان بوده است."

"با دیدن مشهورترین اثر Scarpa، گورستان Brion، علاقه و احترام او به آثار Frank Lloyd Wright ،Josef Albers و Joseff Hoffmann و همچنین علاقه اش نسبت به الگو های هندسی ابتدایی و برخی اوقات تکراری که حاصل آن ایجاد حس و فضای معنوی است؛ کاملاً مشهود است."

"سرویس مبلمان G با الهام از سبک نگرش Koronis به متریال ها، نحوه ارتباط آن ها با فرم ها یی که خلق می کند و همچنین ریتم گیرا و جاذب در کارهایش و ایجاد ارتباط میان حجم های منفی و مثبت ساخته شده اند. Koronis تمام قطعات مبلمان شفاف را از رزین آبی و سبز رنگ با نمایی به شکل یخ و صابون ساخته است .

به گفته Koronis، رزین "ماده ناشناخته و غیر قابل توصیفی است که این روزها شاهد رواج و محبوبیت دوباره آن هستیم ."

رزین مورد استفاده در این کلکسیون مانند رزین های معمولی، بصورت صنعتی و تحت فرآیند شیمیایی تولید می شوند، اما Koronis می خواست تا متریال هایی که از آن استفاده می کند تا حد امکان طبیعی بنظر برسند.

Koronis آزمایشات متعددی برای بررسی خصوصیات، محدودیت ها و مزایای این ماده انجام داد.

بنا به گفته Koronis بنظر می رسد که مرز بین سختی و انعطاف پذیری، تیرگی و نیمه شفاف بودن، سبکی و استحکام در این متریال محو می شود.

فرم های سخت و متمایز با ضخامت های متفاوت باعث شده است تا این متریال مصنوعی (ساختگی) تحت تاثیرشرایط نوری مختلف قرارگرفته و تا حدودی طبیعی جلوه کند.

logo-samandehi