تلفیقی از چیدمان آجر و سرامیک در اجرای پروژه gallery house هند توسط استودیو معماری abin

استودیوی abin design (ADS) با ساخت مرکز فرهنگی خانه گالری که اخیراً به اتمام رسیده است در طراحی پارکینگ خصوصی واقع در bansberia هند به بهترین نحو از این پروژه بهره برداری کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، تیم طراحی پس از درخواست اولیه مشتری که طراحی ساختمان پارکینگ خصوصی و محل استراحت کارکنان در طبقه بالا بود، تصمیم گرفت این ایده ساده را به فرصتی برای ادای حق خود و کمک به جامعه تبدیل کند. خانه گالری ابتدا برای طراحی پارکینگ خودرو در طبقه همکف و فضای کار چند منظوره در طبقه بالا برای استفاده ساکنین محل برنامه ریزی شده بود. برای بزرگتر کردن این موسسه عمومی تا حد امکان، ساختمان از لحاظ بصری و فیزیکی به سمت خیابان پیشروی کرده است. مهم تر از همه این پروژه بیانگر طراحی و الگوی غنی و متنوع آجر کاری است که نقطه عطفی در میان تنوع زبانی منطقه را نشان می دهد.

خانه گالری استودیو abin design (ADS) با ارائه یک "بیان معماری جدید" به جامعه، از معابد سفالی (تراکوتا) بنگال الهام گرفته است. پوشش و نمای ساختمان به عنوان بیانی مدرن از گرایش سنتی از دیوارهای بنایی آجری با تزییناتی از بلوک های سرامیکی ساخته شده است. این تیم با همکاری یک هنرمند سفالگر، بلوک های سرامیکی مرجوعی را که برای مصارف صنعتی ساخته شده بود جمع آوری کرده و آجرهای تراکوتا را از یک کارخانه آجر سازی در کنار رودخانه ای در نزدیکی محل تهیه کرد. طراحی نما حاصل ترکیب و پیوند این مصالح توسط هنرمندان محلی بوده است.

در حین ساخت خانه گالری توسط استودیو abin design، طرح اولیه ساخت پارکینگ توسط سفارش دهنده کنار گذاشته شد. تیم طراحی با پیشرفت کار برآن شد بجای ساخت پارکینگ در طبقه همکف به اجرای طرح جامعه محور خود یعنی سالن اجتماعات بپردازد. طبقه فوقانی نیز به سالنی چند منظوره، محل استراحت و انباری تبدیل شد. این فضا در درجه اول به برگزاری کلاسهای آموزشی غیر رایگان و کلاس های یوگا برای مردم محلی اختصاص یافته و شبها نیز به عنوان خوابگاه برای کارکنان آنجا مورد استفاده قرار می گیرد.

logo-samandehi