معماری از دریچه نگاه عکاسان

در طول چند سال گذشته تغییرات بی‌شماری در زمینه طراحی و معماری رخ داده از خانه‌های هوشمند گرفته تا پیدایش خانه‌های کوچک و استفاده از مواد بازیافتی. با تغییر روش زندگی و فضاهای کاری رشته عکاسی معماری نیز با تغییرات مختلفی روبرو شده است.

بنجامین هاسکینگ ، استرالیا


به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، امروزه عکاسان معماری در حال جابجا کردن مرزها به شکل خلاقانه و غیرمنتظره‌ای هستند. فرقی ندارد که این عکاس‌ها مشغول عکاسی از تراکم فضای شهری با یک پهپاد باشند یا قصد داشته باشند ظاهر انتزاعی و جزئیات ساده‌ یک ساختمان معروف را به تصویر بکشند، آنها با سبک عکاسی معماری ظرافت این بناها را به تصویر می‌کشند.

عکاسی معماری به شکل هنری خاص خود درآمده و ممکن است به اندازه خود اثر ساخته شده مهم و تاثیرگذار باشد. ما معماری را نه تنها از نظر فیزیکی و مکانی در یک ساختمان بلکه از طریق عکس‌ها نیز مصرف می‌کنیم. هر معمار و تیم طراحی زمان زیادی را صرف ایده‌پردازی و سپس آماده‌سازی نقشه‌ها و مدارک هر پروژه می‌کنند، تصاویر حرفه‌ای از هر پروژه می‌تواند ارزش زمان و تلاش صرف شده برای آن را به خوبی نشان دهد. همچنین حس لمس فضا و اهداف طراحی را می‌تواند به بیننده منتقل کند بدون اینکه واقعا در آن مکان باشد.

عکاسی راهی برای ثبت روند پروژه، استفاده از مصالح، نورپردازی و عناصر معماری است و در نتیجه، یک داستان کامل را از پشت ساختمان بازگو می‌کند.

در این گزارش، لیستی از تعدادی عکاسان معماری سراسر جهان که هر یک روش‌های منحصربه‌فرد خود را در عکاسی به ثبت رساندند، معرفی شده‌اند.

تری چین، ویتنام

آصف سلمان ، بنگلادش

رالف تیبودو، کانادا

الکساندرا تیمپائو ، جمهوری چک

دیو سات‌وود، افریقای جنوبی

آنا آمادو ، اسپانیا

لورنزو زاندری ، انگلستان

دیوید استریت ، نیوزلند

فرانسیسکو نوگیرا ، پرتغال

logo-samandehi