نگاهی به تصاویری از این روزهای افغانستان

افغانستان پس از سلطه طالبان به این کشور، وارد دوران جدیدی از تاریخ خود شد که عکاسان با برداشت‌های متفاوت ابعاد این دوران را به مدد هنر عکاسی به ثبت رسانده‌اند. گزارش حاضر مجموعه‌ای از آثار عکاسانی است، که با دوربین‌های خود روایت‌گر فضای افغانستان در این روزها شده‌اند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، عکاسی از هنرهایی است که نقش پررنگی در رسانه‌ای کردن موضوعات مختلف و آگاه کردن مردم دنیا از جریانات روز دنیا دارد. این هنر در جریانات افغانستان، بار دیگر به ترسیم فضایی پرداخت که مواجه شدن مستقیم با آن برای بسیاری از مردم دنیا نشدنی است.

در ادامه تصاویری مرتبط با شرایط این روزهای افغانستان را مشاهده خواهید کرد که از لنز دوربین عکاسان دنیا به ثبت رسیده است.

تصویر اول که متعلق به آرامانگوئه است، مرد افغانستانی را در وسط خیابان نشان می‌دهد که صیفی می‌فروشد.

اثری از برنات آرامانگوئه


تصویری که در پایین‌تر مشاهده می‌کنید نیز متعلق به برنات آرامانگوئه است. این تصویر عده ای از مردم افغانستان را در حال مرتب کردن لباس‌های دست دوم نشان می‌دهد.

اثری از برنات آرامانگوئه


تصویر بعدی، زنی را نشان می‌دهد که از جلوی سالن‌های زیبایی با تزیینات پنجره‌ای که در کابل مخدوش شده است، عبور می‌کند. آرامانگوئه در توضیح این عکس نوشته است: «از زمانی که طالبان کنترل شهر را به دست گرفته‌اند، چندین تصویر که زنان را خارج از سالن‌های زیبایی نشان می‌دهد حذف یا پوشانده شده است.»

اثری از برنات آرامانگوئه


تصویری که در پایین‌تر مشاهده می‌کنید عده‌ای از آوارگان را نشان می‌دهد که در شرایط توزیع کمک‌های غذایی در کابل هستند.

اثری از برنات آرامانگوئه


تصویر بعدی، اعضای طالبان را نشان می‌دهد که در مقابل یک نقاشی دیواری نشسته‌اند. این نقاشی دیواری زنی را پشت سیم‌ خاردار نشان می‌دهد.

اثری از فیلیپه دانا


برنارت آرامانگوئه عکاس در تصویری که پایین‌تر مشاهده می‌کنید، زنان افغان را در حال قدم زدن در یک بازار اجناس دست دوم نشان می‌دهد. این بازار جایی بود که بسیاری از خانواده‌ها قبل از ترک کشور به دلیل مشکلات مالی وسایل خود را می‌فروختند.

اثری از برنارت آرامانگوئه


فیلیپه دانا هم عکاس تصویری است که در پایین‌تر مشاهده می‌کنید. او در این تصویر دختران افغانستانی را سوژه خود قرار داده که در مدرسه‌ای در کابل برای کلاس درس آماده می‌شوند.

اثری از فیلیپه دانا

logo-samandehi