شکار لحظه در وقت ناهار

نگاهی به آثار عکاسی که در دنیا طرفدار پیدا کرده

یک عکاس آماتور حیات وحش که از وقت ناهار برای گرفتن عکس‌های دیدنی استفاده می‌کند، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، دیو نیومن مرتب از دفترش در اسلیفورد، لینکلن‌شر در انگلستان، در سفری کوتاه به رودخانه‌ محلی می‌رود و از جانوران عکس می‌گیرد.

این سرگرمی که برای فرار از ملال وقت ناهار وسط کار شکل گرفت طرفداران بسیاری در دنیا پیدا کرده است.

آقای نیومن می‌گوید خودش هم بشدت تحت تاثیر توجهی قرار گرفته که به عکس‌هایش شده و از دیگران هم خواسته "فقط بیرون بروند و عکس بگیرند."

کشش شدید او به عکاسی وقتی شروع شد که یک روز موقع استراحت وسط کار، دید کاری ندارد بکند اما نمی‌خواست وقتش را با پرسه زدن در شهر پر کند: "برای همین پریدم پشت فرمان و رفتم به رودخانه‌ای که در دو دقیقه‌ای‌ ماست."

یکی از پاتوق‌های مورد علاقه او برای عکاسی در شهر ۱۸۰۰۰ نفری اسلیفورد، آسیاب آبی کاگلسفورد بر رودخانه "اسلی" است که آبی به "زلالی اشک چشم" دارد: "یک روز که مقابل مرکز تفریح آن ایستاده بودم، توانستم از یک اردک ماندارین عکس بگیرم در حالی بود که کلی آدم آنجا بود."

این کار برای آقای نیومن یعنی "تنها و بدور از مشکلات روزمره" هوای تازه بخورد در عین حال که "نمی‌شود پیش‌بینی کرد" با چه چیزهایی روبرو می‌شود: "راستش را بخواهید اگر طبیعت قابل پیش‌بینی بود، خیلی خسته‌کننده می‌شد."

البته دیو نیومن همیشه هم چنین عقیده‌ای ندارد: "گاهی هم دوست دارم همه چیز ثابت بماند اما خب، حیوانات دائم تکان می‌خورند."

آقای نیومن از سه سال پیش عکاسی را شروع کرده است اما قبل از آن عادت داشت با موبایل عکس بگیرد: "باغ پرندگان برای شروع کار عالی است یا کنار رودخانه که اردک‌ها و قوها عادت به حضور انسان‌ دارند."

آقای نیومن برنامه‌های دیگری هم دارد و امیدوار است سال آینده به اسکاتلند سفر کند. او همچنین می‌گوید عاشق عکاسی از گوزن‌ وحشی و عقاب طلایی است.

این هم تمام آن چیزی نیست که آقای نیومن در ذهن دارد. او می‌خواهد راهی آفریقا شود و از حیوانات بزرگ آن عکس بگیرد: "از وقتی در مدرسه بودم در عکاسی سررشته داشتم. این شغل من نخواهد بود، عشق من است."


logo-samandehi