ویلای atelier štěpán با الهام از آتریوم های کلاسیک یونانی

این ویلا خارج از یک شهر تاریخی در جمهوری چک، در نزدیکی مرکز شهر و پارک‌های طبیعی وسیع و فراتر از آن قرار داده شده است.

به گزارش گالری آنلاین، سفارش دهنده این طرح آرزو می‌کرد «عمدتاً در هوای آزاد زندگی کند» که تیم طراحی می‌گوید به دلیل کوچک بودن طرح و پیچیدگی بسیار تحقق آن آسان نبود.

مارک اشتپان توضیح می دهد: «من می خواستم سعی کنم یک روحیه درونی ایجاد کنم که در آن افراد بتوانند به طور طبیعی حرکت کنند، جایی که می توانند مانند ماهی در آب شنا کنند. نوعی زندگی آرام که در آن ناخودآگاه پیش بینی می کنید همه چیز کجاست. جریان طبیعی نور روز از همه مهمتر است. همانطور که نور از طریق پنجره های بزرگ و همچنین از طریق دهانه های دایره ای در سقف جریان می یابد. وقتی برای اولین بار از پروژه تکمیل شده بازدید کردم، دختر یازده ساله من به طور غیرمنتظره ای برای سه روز آنجا ماند، زیرا او این فضا را بسیار دوست داشت.

"این ویلا با منظره داخلی" با طراحی آتلیه štěpán، در مورد زمینی با شیب ملایم رابطه برقرار میکند که به طور کامل در مفهوم منعکس شده است. معماران خانه را به عنوان یک منظره رو به درون سازماندهی کرده اند - تجربه یک زندگی وارونه با دهانه های ظریف به دنیای بیرون. ویلا به صورت افقی به سه سکوی مختلف تقسیم می شود که سکوی ورودی آن در سطح خیابان از بتون ساخته شده است و میزبان اتاق های خدمات است. سکوی هال اصلی با منطقه پذیرایی کمی کمتر از یک طبقه بالاتر از سطح خیابان است.

دهلیز خارجی نیم متر دیگر مرتفع شده است، مناطق هال و اتاق خواب که از چوب ساخته شده اند به صورت متعامد به یکدیگر چیده شده اند. هر دو منطقه به یک دهلیز چمنی، هسته داخلی کل خانه متصل هستند. یک سونا با یک استخر کوچک، دهلیز را که آن را از خیابان جدا می کند، می بندد.

logo-samandehi