پوشاندن چهره تیره پوستان در آثار هنرمند نیجریه ای

تصویرهای حاصل به دنبال کشف هویت چهره تیره‌پوستی است که داستانی در پشت آن دارد: غرق در سکون، اعتماد به نفس و جسارت.

به گزارش گالری آنلاین، هنرمند نیجریه‌ای خودآموخته، اِکنه استنلی امچتا، مجموعه‌ای از نقاشی‌های رنگ روغن روی بوم را انجام داده است که رنگ سفید را جایگزین رنگ چهره‌های تیره‌پوستان کرده است. او با پرتره های پر جنب و جوش خود سعی می کند توجه را از رنگ پوست منحرف کند و تمرکز بینندگان را به خود فیگور جلب کند. برای او، این راهی است که به مردم اجازه می دهد فراتر از استانداردهای نقاشی پرتره اروپایی فکر کنند. حالات پیچیده چهره هر یک از سوژه ها داستان خود را بیان می کند.

هنرمند ناظر را دعوت می کند تا در روایت سوژه شرکت کند و تقریباً هاله شخص تصویر شده را آشکار می کند. هر سوژه ای که با رنگ‌های روغنی و اکریلیک روی بوم ارائه شده است، به شدت با شخصیت قهرمان داستان و حالات چهره برجسته آن‌ها مشخص می‌شود. برخی از افرادی که او به تصویر کشیده است برای او شناخته شده هستند - مانند amoako boafo (هنرمند ساکن غنا) - در حالی که برخی دیگر زاده تخیل هستند.

هر بوم با حذف عمدی رنگ پوست قهرمان داستان شروع می شود که هنرمند وضعیت و ویژگی های سوژه را قاب می کند. تصویرهای حاصل به دنبال کشف هویت چهره تیره‌پوستی است که داستانی در پشت آن دارد: غرق در سکون، اعتماد به نفس و جسارت.

logo-samandehi