خانه جنگلی ملهم از زندگی میمون ها

خانه میمون از عمودی بودن جنگل الهام گرفته شده است، و امکان نزدیک شدن به تاج درختان، به روشی ملایم و ظریف، و ارتباط با ساکنان بی شمارش در قلمرو گیاهان و جانوران.


به گزارش گالری آنلاین، آتلیه مارکو برایوویچ میگوید در ساخت پروژه خانه میمون، شیوه زندگی خانواده ای از میمون های کاپوچین راه چگونگی پروژه را به سازندگان آن نشان داده اند.








ساختار خانه میمون به طور هم افزایی بین اجزای چوبی با مشخصات یکسان، پوشش داده شده توسط پوست گالوالوم و عایق ترموآکوستیک کار می کند.خانه میمون در منطقه ای از جنگل ثانویه، بین درختان نصب شده است، که مساحت کوچکی به ابعاد 5 متر در 6 متر را اشغال می کند، بنابراین تداخلی در پوشش گیاهی محلی با مساحت 86 متر مربع ایجاد نمی کند.افق معکوس است و به دنبال جریان انرژی، ماده و اطلاعات در مورد رشد درختان است تا ما را در جستجوی انرژی، نور خورشید هدایت کند.



بهترین راه حل های طراحی در حال حاضر در طبیعت وجود دارد. برای 3.8 میلیارد سال، زندگی راه حل های ظریف در هوشمندی و سادگی ایجاد می کند. به منظور طراحی ساختار حمایتی خانه میمون، ما مشاهده کردیم که کدام گیاهان با توپوگرافی زمین سازگاری بیشتری دارند و کدام استراتژی برای ایجاد ثبات در رشد ارتفاع اتخاذ شده است.juçara یا içara (Euterpe edulis) در Tupi، یک نخل بومی جنگل اقیانوس اطلس است که از طریق ریشه‌های تکیه‌گاه ساخته شده است، خود را با زمین‌های سراشیبی تطبیق می‌دهد و وزن پویا را بر روی چندین بردار توزیع می‌کند که ثبات را برای ساقه نازک و بسیار بلند تضمین می‌کند.





برای پروژه خانه میمون، ما همان استراتژی را اجرا کردیم و یک سری از ستون‌های نازک و متراکم ایجاد کردیم که از مورفولوژی Adventist ریشه‌های نخل juçara الهام گرفته شده بود، بنابراین ثبات در این ساختار عمودی گونه‌شناسی را تضمین می‌کنیم.





هنگامی که ما در مورد طراحی چشم انداز فکر کردیم، بیانیه احیای کامل جنگل با گیاهان بومی بود که به نظر ما در برزیل و در سراسر جهان یک اولویت است. همچنین، انجام رشد گیاهان محلی در اطراف خانه، حالت غوطه ور شدن خانه و انسان را در طبیعت بوجود می آورد.


logo-samandehi