نگاهی به نمایشگاه سه‌سالانه بین‌المللی معماری میلان

نمایشگاه سه‌سالانه میلان گزیده آثار هنری و چیدمان‌های طراحی‌شده ۴۰۰ معمار و طراح بین‌المللی را به نمایش گذاشته است.

بیست و سومین نمایشگاه سه‌سالانه بین‌المللی دیزاین، معماری و هنر میلان با عنوان «ناشناس ناشناخته‌ها» افتتاح شد. این نمایشگاه منتخبی از آثار هنری و اینستالیشن‌های طراحی شده توسط ۴۰۰ معمار و طراح بین‌المللی را به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه میلان امسال با جشن یکصدسالگی خود، شیوه جدیدی از نگریستن به اسرار جهان را ارائه می‌دهد و آن را فرصتی برای بررسی موضوعات مختلفی در دنیای اسرارآمیز ما می‌داند.

استفانو بوئری مدیر نمایشگاه گفته است :«هدف بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی میلان ایجاد بستری برای گفت‌وگو، تبادل نظر و مشارکت هنرمندان، طراحان، معماران، موزه‌داران، مدارس، موزه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و فرهنگی از سراسر جهان است. این کثرت دیدگاه‌ها به ما امکان می‌دهد تا نگاه خود را بسط دهیم. در این دوره حفظ و تبادل افکار، تجربیات و تأملات بین کشورها، فرهنگ‌های مختلف بیش از هر زمان دیگری حیاتی است.»

دیبدو فرانسیس کِره برنده جایزه معماری پریتزکر ۲۰۲۲ اینستالیشن‌های نمایشی را در مناطق مشترک سه سالانه طراحی کرده و کیوریتوری دو اینستالیشن صدای قاره آفریقا را که توسط شش غرفه ملی از جمله بورکینافاسو،غنا، کنیا، لسوتو، جمهوری دموکراتیک کنگو و رواندا را برعهده دارد. همچنین کشور بورکینافاسو، برای اولین بار در این نمایشگاه با پروژه «باهم کشیدن» شرکت کرده که از بازدیدکنندگان می‌خواهد به طور مشترک اثری را خلق کنند.

اولین پروژه کِره، یک برج ۱۲ متری در ورودی سه‌سالانه است که تصاویر و موادی از «آنچه بوده و آنچه در راه است» را در کنار هم قرار داده است. اینستالیشن دوم با عنوان «فردای دیروز» در مرکز بخش مشارکت‌های بین‌المللی، معماری بومی بورکینافاسو را بررسی می‌کند.

این معمار آفریقایی فضای نشیمنی با اینستالیشن درخت قهوه طراحی کرده است. در واقع این درخت همه را افراد مختلف را از سراسر جهان برای خوردن قهوه در کنار هم قرار می‌دهد.

نمایشگاهی با بیش از ۱۰۰ اینستالیشن توسط Ersilia Vaudo اخترفیزیکدان نیز برگزار شده که به مجموعه ای موضوعات از جمله گرانش، چالش‌های جدید پیش روی معماری و اسرار مرتبط با اعماق فضا می‌پردازد. همچنین این نمایشگاه موضوعی شامل چهار سفارش از طراح ژاپنی یوری سوزوکی، طراح ایتالیایی ایرنه استراکوزی، گروه معماران و طراحان آمریکایی SOM وهنرمند ترک-آمریکایی رفیک آنادول است.

هدف این نمایشگاه موضوعی تقویت ارزش‌های استفاده مجدد، معماری پایداراست که توسط استودیو معماری Space Caviar طراحی شده است. طرح‌ها در فضاهای نمایشگاه توسط چاپگرهای بزرگ تنها با استفاده از مواد ارگانیک تولید شده است.

همچنین اینستالیشن موندو رئال با کیوریتوری هنرمند هروه چندس طراحی شده که در واقع کاوشی در دنیای واقعی با تمرکز بر شگفتی‌های سیاره زمین است.

در سه‌سالانه میلان آثار ۱۷ هنرمند بین‌المللی از جمله نقاشی، فیلم، عکس، مجسمه و اینستالیشن نیز دیده می‌شود.

این نمایشگاه تا ۱۱ دسامبر میزبان بازدیدکنندگان است.

logo-samandehi