معماری خیالی در دنیای متاورس

ردیف، عنوان پروژه معماری در متاورس است که خانه هایی منحصربفرد را همراه با آثار هنری NFT در آنها معرفی میکند.

به گزارش گالری آنلاین، تیم الکساندر کارگزار املاک و مستغلات، با شرکت توسعه املاک متاورس Everyrealm همکاری میکند تا پروژه «The Row» را (که یک انجمن املاک متاورس خصوصی و مختص اعضایی که دارای آثار تخیلی طراحی شده توسط هنرمندان است) راه اندازی کند. The Row توسط Alexander Team و Everyrealm توسعه داده می شود و بر روی پلتفرم دنیای متاورس Mona راه اندازی می شود.

جانین یوریو، مدیرعامل Everyrealm میگوید: متاورس هیچ حالت فیزیکی و محدودیتی جز نبوغ انسان ندارد. در «The Row» هنرمندانی را گرد هم می آورد که بیشتر به خاطر مناظر معماریشان شناخته میشوند و مجموعه دارانی که به دنبال یک اقامتگاه منحصربه فرد و محدود هستند.»

در The Row مجموعه ای محدود از 30 مکان دیدنی معماری سه بعدی خواهد بود که هر کدام به عنوان یک NFT تکی به فروش می رسد که توسط هنرمندانی از جمله دانیل آرشام طراحی شده است.

برنامه make room for us از six N. Five’ یک پروژه معماری در جهان دیجیتال است که نه تنها پیشنهاد می کند معماری را با طبیعت تطبیق دهد، بلکه از پشیمانی انسان برای آسیب هایی که در دنیای فیزیکی ایجاد کرده ایم صحبت می کند. اکنون نوبت ماست که خود را با آنچه همیشه وجود داشته وفق دهیم.آنها از طریق طرحهای تطبیقی که ارگانیسمهای سلولی را تقلید میکنند، یک سیستم معماری را پیشنهاد میکنند که با طبیعت در یک اکوسیستم خیالی از صخرهها، کوهها و مناظر رویایی مجازی تعامل دارد. این کاوش چیزی نیست جز روایتی ترجمه شده به مفاهیم بصری که هدف آن یادگیری و پاسخگویی به طبیعت ماست، تا جایی که خود را در خانه حس کنیم.

الکسیس کریستودولو

استودیو الکسیس کریستودولو پیشتاز و پیشگام زیبایی شناسی معماری خیالی در سراسر جهان است. این اثر برای لذت بردن و انتقال حس معنوی فرد به ماهیت دیجیتال طراحی شده است.این اثر حول تضاد ساده گرانش در نقاط مختلف روز ساخته شده - هر نسخه از میراژ لحن منحصر به فردی را برای تقلید از موقعیت خورشید در حالی که در بالا شناور است به نمایش می گذارد. کریستودولو از همه میخواهد که تجربه وجود مجازی خود را در میراژ شروع کنند.

زیبایی شناسی بی سابقه دانیل آرشام حول مفهوم باستان شناسی تخیلی او می چرخد. خانه آرس به عنوان یک مصنوع از دنیای باستان ظاهر می شود. مجسمه آرس در مقیاسی تاریخی است که می توان در آن سکونت کرد. مادی و قابل لمس بودن نمای بیرونی کار، پالت رنگی داخلی را نشان میدهد، بنابراین آرشام پنج حالت مختلف از خانه آرس را ایجاد کرده است که همه آنها دارای خاصیت کریستالی منحصر به فرد هستند: آمتیست، کوارتز، پیریت و خاکستر آتشفشانی.این مواد قصد دارند شمارا به تفکر در مورد سن و زمان وادارند.

آرشام توضیح میدهد: «هنگامی که متاورس توسعه مییابد، میتوانم تصور کنم که این قطعات معماری به عنوان مکانهای باورنکردنی برای سکونت ساخته میشوند. در نسخه های اولیه، من آثار هنری خودم را در این فضا قرار داده ام، اما میتوان تصور کرد که یک مجموعه دار، آثار هنری دیگر هنرمندان بومی دیجیتال یا آثار هنرمندانی را که عمدتاً در دنیای فیزیکی خلق میکنند، در مجموعه خود قرار میدهد.

«من حالت های بسیار دقیقی از چگونگی وجود این اثر، نحوه حرکت شما، عبور نور از آن، و احساس آن در زمانهای مختلف روز ایجاد کرده ام. این واقعا یک راه جادویی برای ایجاد معماری در متاورس است»

آندرس ریزینگر یک مانیفست بصری در مورد تصویر دیجیتالی معماری ارائه می دهد. معماری سنتی به عنوان اجازه می دهد یک زیستگاه طولانی مدت داشته باشد. این ماندگاری با منسوخ شدن مسکن های معمولی در متاورس به چالش کشیده می شود. خانه مجازی رایزینگر فارغ از دغدغه‌های فضایی، تلاش می‌کند از بی‌معنایی، کسالت، ترس وجودی و پوچی جلوگیری کند. او محرک ترین شرایط ممکن را ایجاد می کند: فضایی بودن اثر، اتمسفر و معماری پروژه، تراکم زمان غوطه وری در فضای اثر را افزایش می دهد و تجربه سکونت را بالا می برد.

logo-samandehi