نمایش آثار فرانک برانگوین در لندن

سر فرانک ویلیام برانگوین زاده ۱۲ مه ۱۸۶۷ – درگذشته ۱۱ ژوئن ۱۹۵۶ هنرمند، نقاش، آبرنگ‌ساز، چاپ‌ساز، تصویرگر و طراح ولزی بود.

به گزارش گالری آنلاین، او علاوه بر نقاشی و طراحی، طرح هایی برای ویترای، مبلمان، سرامیک، ظروف شیشه ای، ساختمان ها و فضاهای داخلی طراحی می کرد، سنگ نگار و هیزم شکن و تصویرگر کتاب بود. تخمین زده شده است که برانگوین در طول زندگی خود بیش از 12000 اثر ساخته است. سفارش های نقاشی دیواری او بیش از 22000 فوت مربع (2000 متر مربع) بوم را پوشش می داد، او بیش از 1000 رنگ روغن، بیش از 660 اثر ترکیبی (آبرنگ، گواش)، بیش از 500 قلمزنی، حدود 400 حکاکی روی چوب و حکاکی روی چوب و ... انجام داده است.

برانگوین برخی آموزش‌های هنری را احتمالاً از پدرش، و بعداً از آرتور هیگیت مک‌مردو و در کارگاه‌های ویلیام موریس دریافت کرد، اما او عمدتاً بدون تحصیلات رسمی هنری یک خودآموز بود. هنگامی که در سن هفده سالگی، یکی از نقاشی‌های او در نمایشگاه تابستانی آکادمی سلطنتی پذیرفته شد، اعتقادش به هنرمند شدن بیشتر شد. او در ابتدا موضوعات سنتی در مورد دریا و زندگی در دریاها را نقاشی می کرد. نقاشی‌های دیواری که برانگوین به خاطر آن‌ها شهرت داشت، و در طول زندگی‌اش در واقع بسیار مشهور بود، رنگ‌های روشن و مملو از جزئیات گیاهان و حیوانات بودند.

logo-samandehi