گالری هنری با کاشی کاری‌های آبی مواج پوشیده میشود

استودیوی طراحی معماری مستقر در کلکته، یک گالری و فضای نمایشگاهی جدید به نام Art Rickshaw ایجاد می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، این مکان نه تنها برای نمایش هنر، بلکه به عنوان یک کارگاه اجتماعی تعاملی برای یادگیری، کشف و تحریک ایجاد شده است. از هنرمندان همه رسانه‌ها همراه با علاقه‌مندان استقبال می‌شود تا فضا را کاوش کنند و «با هم گرد هم بیایند تا در سفرهای کاشفانه دوباره خلاقانه قدم بگذارند.» در یک محیط سورئال به محض ورود، بازدیدکنندگان دعوت می شوند تا «از روال روزانه دردناک یکنواخت و منطقی خود جدا شوند.»

استودیوی طراحی ابین، فضای داخلی گالری Art Rickshaw خود را با طیف وسیعی از «جزایر» مواج مجسمه‌سازی می‌کند. این سطوح سیال از کاشی‌کاری‌های پیچیده به رنگ آبی و پر جنب و جوش ساخته شده‌اند، به این امید که الهام بخش هنرمندان و کودکان باشد. معماران خاطرنشان می کنند که این فضا با هدف «تجسم پتانسیل عظیم لذت بردن از تخیل» طراحی شده است. این پروژه به عنوان یک مداخله داخلی است که در یک ساختمان قدیمی در یک محله تاریخی در کلکته پایتخت بنگال غربی قرار دارد.

در داخل، ساختار اصلی با طاق‌هایی تغییر شکل داده است که «الگوی خاطره‌سازی استعماری را شکسته است.» در حالی که استفاده از طاق‌ها مطمئناً جدید نیست، به عنوان عنصری معاصر در ساختار تاریخی خوانده می‌شود. این تضاد بین سبک های طراحی جدید و سنتی با مداخله سیال و مجسمه سازی برای ایجاد فضایی پویا هماهنگ است.

logo-samandehi