این شمن ها وجود ندارند، اما یک معمار هنوز پرتره های آنها را می گیرد

این شمن‌ها در زندگی واقعی وجود ندارند، اما از طریق هوش مصنوعی و Midjourney، یک سازنده متن به تصویر، معمار و عکاس، دیمیتر کارانیکولوف، آنها را به‌عنوان پرتره‌های واقع‌گرایانه برای مجموعه‌اش «شمن‌های خیالی» زنده کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، Karanikolov به designboom می‌گوید که تمام این پرتره‌ها تنها بر اساس توضیحات و کلمات ساخته شده‌اند.

برای اینکه نتیجه کنترل‌شده‌تری داشته باشم، بسیار دقیق بودم و جزئیات زیادی را که می‌خواستم در تصویر نهایی ببینم توصیف کردم - سن، لباس، قومیت، برای نام بردن از چند مورد. من همچنین تنظیمات دوربین - یا لنز مجازی را که می‌خواهم استفاده کنم - سناریوی نور و کادربندی را مشخص کرده‌ام. او در مورد روند خلق «شمن های خیالی» به designboom می گوید که هرچه کلمات بیشتری وارد کنم، بهتر است.

کاوش‌های او در یک گلچین عکاسی به اوج خود می‌رسد که در آن حس وهم‌انگیز و خستگی به درون تصاویر می‌پیچد.

از چین‌هایی که در امتداد صورت شمن‌ها وجود دارد تا خالکوبی‌های سنتی که صورت آنها را جوهر می‌کند، جزئیات در هر تصویر کاملاً واضح به نظر می‌رسد و بینندگان را دچار تردید می‌کند که آیا آنها توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند یا توسط یک عکاس حرفه‌ای گرفته شده‌اند.

هوش مصنوعی در عکاسی جذاب و در عین حال ترسناک است، همانطور که بینندگان می توانند در «شمن های خیالی» ببینند. می‌دانم چرا بسیاری از مردم از این فناوری می‌ترسیدند. من همچنین در زمینه تجسم CG از Meshroom کار می کنم و ما قبلاً یک پروژه بزرگ را از دست دادیم زیرا مشتری تصمیم گرفت به جای خدمات ما از هوش مصنوعی استفاده کند.

با این حال، من فکر می کنم این ابزار شگفت انگیزی است که به افراد زیادی این فرصت را می دهد تا خود را بیان کنند و ایده های خود را تجسم کنند. مطمئناً در آینده تأثیر زیادی بر صنعت عکاسی خواهد داشت و به زودی باید مشخص کنیم که عکسی واقعی است یا هوش مصنوعی، زیرا هیچ تفاوتی در کیفیت وجود نخواهد داشت.

رسانه‌های دیجیتال دنیای هنر را مختل کرده‌اند زیرا خلاقان به قدرت‌های فراواقع‌گرایانه هوش مصنوعی روی می‌آورند و وقت خود را صرف آن می‌کنند. از هنرمندانی که از تولیدکننده‌های تصویر برای لباس‌های خیابانی مانند نایک و کمپین‌های مد بین کهکشانی استفاده می‌کنند تا تبدیل گرافیتی به محصولات معماری، کاتالوگ گستردگی هوش مصنوعی ادامه دارد و به پخش ادامه می‌دهد و برخی دستکاری‌های پیچیده در صنعت خلاق را تشویق می‌کند.

کارانیکلوف ممکن است یک معمار باشد، اما عکاسی در سفر در 8 سال گذشته علاقه او بوده است. من سفرهای متعددی را برای کاوش و عکاسی از جوامع معتبر در سراسر جهان مانند مغولستان، اتیوپی، بولیوی و اندونزی انجام دادم. من همیشه مجذوب مردم بومی و فرهنگ آنها، آیین ها و زیبایی شناسی آنها بوده ام. او به designboom می گوید: اینها اجداد ما، ریشه های ما هستند.

زمانی که نرم‌افزارهای هوش مصنوعی چندین ماه پیش به‌شدت محبوب شدند و دسترسی به آن‌ها باز شد، طبیعتاً سعی کردم فضاها و جزئیات معماری را ایجاد کنم، اما خلق چهره‌ها و شخصیت‌های انسانی احساسات و ارتباط بسیار بیشتری را همراه با بینش‌های بسیار قدرتمندتر به ارمغان می‌آورد. بنابراین، تصمیم گرفته‌ام عکاسی از سفر با هوش مصنوعی انجام دهم.» او به designboom ادامه می‌دهد. همراه داشتن ذوق عکاسی خود در هر سفر با خلق «شمن های خیالی» به اوج خود رسیده است، که هم بر زیبایی هایی که هوش مصنوعی می تواند ایجاد کند و هم ترس اساسی که ممکن است به همراه داشته باشد، به اوج خود رسیده است.

logo-samandehi