نقاشی دایناسورهای عظیم روی زمین

یک هنرمند در جریان ساخت مستند تلویزیونی درباره دایناسورها، تصاویر این موجودات عظیم‌الجثه را بر روی منظره‌های طبیعی نقاشی می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نت، «David Popa» هنرمندی است که تصاویر موجودات ماقبل تاریخ را بر روی منظره‌های طبیعی سراسر جهان برای مستندی خلق کرده است که درباره دایناسورها در «اپل تی‌وی»‌ ساخته می‌شود.

گاهی اوقات خیلی راحت فراموش می‌کنیم که مدت‌ها قبل از تکامل انسان، دایناسورها در بسیاری از مناظر مشابهی که ما امروز از دیدن آن‌ها لذت می‌بریم، پرسه می‌زدند. «دیوید پوپا» هنرمندی است که برای یک پروژه خاص، این جانوران ماقبل تاریخ را در قالب پرتره‌هایی در مقیاس بزرگ به تصویر کشیده است.

تاکنون خلق سه نقاشی به عنوان بخشی از همکاری این هنرمند آمریکایی در دومین فصل از مستند «سیاره ماقبل‌تاریخ» که به روایت «دیوید اتنبرو»‌ پخش می‌شود، به اتمام رسیده است.

چهره ۳۰ متری یک دایناسور «تی رکس» که بر روی یک صخره سرخ در صحرای «یوتا» خلق شده است یکی از این مجموعه آثار هنری است. این هنرمند همچنین تصویری از یک «هاتزگ‌بال» که بیشتر به دلیل بال‌های بزرگش شناخته می‌شود را در جزیره دورافتاده‌ای در فنلاند خلق کرده است.

مورد سوم نیز یک دایناسور «تریسراتوپس» است که در یکی از محوطه‌های ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی و واقع در انگلستان خلق شده است.

تصاویر این حیوانات باستانی مستقیماً روی زمین کشیده شده‌اند و در نهایت آثار هنری آمیخته از بافت‌های طبیعی زمین و مواد آلی مانند زغال چوب، گچ و رنگدانه‌های خاکی را شکل داده‌اند. تکمیل هر یک از این آثار هنری تا ۱۵ ساعت طول زمان برده است.

با توجه به اندازه گسترده این آثار هنری، پرتره‌های این حیوانات فقط از بالا به طور کامل قابل مشاهده است و تصاویر آن‌ها قبل از اینکه به طور اجتناب‌ناپذیری توسط آب و هوا از بین بروند، توسط هواپیماهای بدون سرنشین ثبت شده است.

logo-samandehi