فراخوان جایزه معماری برتر گیلان

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در نظر دارد از طریق داوری به 3 ساختمان برتر در گروه مسکونی (اعم از ویلا، تک واحدی، آپارتمانی، اشتراکی، گسترده، مجتمع)، که از سال 1382 تا کنون در استان گیلان ساخته شده اند جایزه ای به رسم یادبود اهدا نماید. لذا بدینوسیله از کلیه علاقمندان دعوت می شود که مطابق با دستورالعمل ذیل در این رقابت شرکت نمایند.

مقررات:

پروژه های بازسازی، مرمتی، و طراحی داخلی، مجاز به شرکت در این رقابت نخواهند بود.
مسئولیت اصالت اظهارات در خصوص مالکیت معنوی آثار بر عهده شرکت‌کنندگان بوده و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان هیچگونه مسئولیتی را در قبال ادعای احتمالی حقوقی و سایر مسائل مترتب نخواهد داشت.
مدارک ارسالی به شرکت‌کنندگان بازگردانده نمی‌شود. حق نمایش، و انتشار آثار (در مجله و وبسایت سازمان)، با قید نام طراح، برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان محفوظ است.

معیارهای داوری:
معیارهای زیر در داوری تمامی پروژه‌ها مدنظر قرار خواهند گرفت:

خلاقیت و نوآوری در طراحی
دقت و نوآوری در طراحی جزئیات
نوآوری در کاربرد مصالح و فناوری ساختمان
توجه به بستر اثر، اقلیم گیلان ،‌ ارزش‌های زیست‌محیطی و تعهدات اجتماعی
مواجهه خلاقانه با مشکلات خاص پروژه از جمله: محدودیت‌های اقتصادی، شرایط خاص سایت از نظر ابعاد و اندازه‌ها،‌ ضوابط و رویه‌های قانونی (به‌ویژه در شهرهای استان گیلان)، دشواری‌های فنی و…
توجه به هویت معماری بومی گیلان
بدیهی است که قضاوت نهایی در‌مورد هر پروژه نه از‌طریق مشخص کردن امتیاز آن در هر‌کدام از موارد فوق و معدل‌گیری از امتیازات، که با قضاوت درباره تمامیت آن صورت خواهد گرفت.

هیئت داوران (به ترتیب حروف الفبا):

1. مهرداد امیرنژاد مژدهی

2. محمدمهدی رئیس سمیعی

3. شهاب علیدوست

4. محسن فیضی

5. آرش نصیری

جوایز طرح های برگزیده:
با توجه به نظر هیئت داوران و انتخاب طرح های برگزیده، جوایز به شرح ذیل به نفرات برتر اهدا خواهد شد:

جایزه

رتبه اول: 50 میلیون ریال + نشان یادبود + لوح تقدیر

رتبه دوم: 40 میلیون ریال + نشان یادبود + لوح تقدیر

رتبه سوم: 30 میلیون ریال + نشان یادبود + لوح تقدیر


آخرین مهلت دریافت آثار: 20 شهریور 1398

نحوه‌ ارائه:

مهلت ارسال طرح تا پایان ساعت اداری روز چهارشنبه 20 شهریور ماه 1398 است. علاقمندان می توانند طرح های خود (شامل مدارک فنی؛ پلان نشان‌دهنده موقعیت بنا در محیط اطراف بصورت عکس گوگل ارث، پلان طبقات اصلی، مقاطع و نماهای اصلی، تصاویر نشان‌دهنده ساختمان در محیط اطراف، داخلی و خارجی ساختمان و جزئیات مهم، و هرگونه تصویر، طرح یا نموداری که درک پروژه را تسهیل کند، و CD حاوی تصاویر و نقشه‌های 300 DPI با فرمت JPEG، فرم‌های تکمیل‌شده شماره 1 و 2) را به صورت 3 تا 5 پوستر رنگی نصب شده بر روی فوم بورد در ابعاد 50 در 70 سانتیمتر و به صورت افقی، به آدرس رشت، بلوار شهید انصاری، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان، دبیرخانه‌ مسابقه جایزه معماری برتر گیلان، خانم مهندس خارابیان تحویل داده و رسید دریافت نمایند.

توجه: روی هیچ‌کدام از شیت‌ها، لوگو، نام طراح، دفتر طراحی، مشاور و کارفرما ذکر نشود. نام پروژه، نام طراح، نشانی، شماره تلفن روی پاکت نوشته شود.

تلفن تماس دبیرخانه‌ی مسابقه : 4 تا 33759701-013 داخلی 204

دانلود فرم شماره 1: اطلاعات اثر

دانلود فرم شماره 2: تعهدنامه اصالت اثر


منبع: هنرمعماری آنلاین

logo-samandehi