فراخوان طراحی اسکان اضطراری در پاراگوئه


موسسه ARCHSharing، با همکاری TECHO Paraguay، به دلیل کمبود مسکن مناسب در کشور پاراگوئه، مسابقه‌ای تحت عنوان "اسکان اضطراری در پاراگوئه" برگزار می کند. هدف از این رقابت این است که در عین توجه به شرایط اضطراری، برای ساکنان خانه‌هایی در شان و منزلت آنها (با در نظر گرفتن حقشان برای داشتن منزلی مناسب) ساخته شود.

به گزارش گالری آنلاین، پاراگوئه کشوری است واقع در قلب آمریکای جنوبی، و اقتصادی متکی بر کشاورزی و دامداری دارد. اقتصاد کشور، به خاطر گسترش صادرات به سراسر جهان، در ده سال اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است. اما این رشد اقتصادی حقیقت تلخی را نیز به دنبال داشته: 10% از جمعیت صاحب 90% زمین‌های کشاورزی هستند. وضعیتی که باعث ناعدالتی اجتماعی و کمبود آشکار فرصت‌های شغلی و اجتماعی برای بقیه افراد جامعه می شود.

با وجود این توسعه گسترده در سالهای اخیر، پاراگوئه جزو فقیرترین کشورهای قاره آمریکاست، و 20% از جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می کنند. در اختیار نداشتن مسکن مناسب و عدم دسترسی به امکانات عمومی مانند خدمات بهداشتی و آموزشی و غذای مناسب بیانگر فقر شدید مردم است. در واکنش به این شرایط، موسسه TECHO Paraguay برای رفع مشکلات افرادی که در سکونتگاه های غیر رسمی، یعنی مکانهایی که ناعدالتی و پایمال شدن حقوق انسان‌ها در آن به اوج خود می رسد، زندگی می کنند دست به کار شده است. اقدامات آن ها بر توسعه اجتماعی متمرکز شده است، مثل ساخت مسکن اضطراری.

این نوع مسکن باید با داشتن امکاناتی مبتکرانه و مناسب، نیازهای مختلف ساکنان را برآورده کند. سادگی و کارآمدی باید ویژگی های اصلی خانه باشند. ساخت آن باید در عرض چند روز و توسط نیروی کار غیر متخصص تمام شود. همچنین باید توجه شود که خانه از چند تکه تشکیل شده باشد تا بتوان آن را با توجه به امکانات، نیازها و شرایط موجود بزرگتر کرد. طرح‌های پیشنهادی باید در عین توجه به شرایط کشور پاراگوئه، مقداری آزادی نیز در طراحی خود به خرج دهند.

بر اساس رویکرد زیست-اقلیمی باید فضایی دلچسب و محیطی پایدار را در خانه برای خانواده ایجاد کرد. برای برقراری دمای مناسب، باید توجه بسیاری به عایق بندی، ضد آب بودن، و سیستم های گرمایشی و سرمایشی شود. به مسائل مهمی مانند برداشت آب و مدیریت منابع نیز باید توجه شود.

محل اقامت باید در کمترین حالت 18 متر مربع مساحت داشته، و حداقل از یک تکه مجزا تشکیل شده باشد. بخش مسکونی باید برای یک خانواده 5 نفره مناسب باشد. هزینه ها هم باید در کمترین میزان ممکن باشند. در حال حاضر TECHO هر مسکن اضطراری را با قیمتی بین 800 تا 1000 دلار آمریکا می سازد.

جوایز:

-رتبه اول: ساخت نمونه مسکن اضطراری خود!/ اشتراک نشریات / 1500 یورو

-رتبه دوم: اشتراک نشریات/ 1000 یورو

-رتبه سوم: اشتراک نشریات/ 500 یورو

و اهدای 10 دیپلم افتخار از طرف انتشارات ARCHSharing


مهلت ثبت نام: 31 اکتبر 2018 (9 آبان 97) - 100 یورو

مهلت ارسال آثار: 30 نوامبر 2018 (9 آذر 97)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi