فراخوان مسابقه معماری RE School


یونیسف با شعار "آموزش برای همه" قصد دارد 110 میلیون کودک را آموزش دهد و به آنها در پیدا کردن مدرسه کمک کند تا بتواند به طور موثر با چالش های روزافزون دنیای در حال تغییر مواجه شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از سایت برگزار کننده فراخوان، یونیسف بر این باور است که معماری و طراحی می تواند به طور قابل ملاحظه ای در بازسازی زندگی کودکان در سراسر جهان کمک کند تا آموزش و پرورش برای آنها امکان پذیر تر شود.

فضاهای معماری تأثیر زیادی بر زندگی افرادی که در یک محل زندگی می کنند دارد و با یک طراحی، میلیون ها کودک می توانند از حق تحصیل بهره مند شوند.

مسئولیت ما به عنوان طراحان این است تا نقش خود را در فرایند حل مسائل اجتماعی با استفاده از طراحی به عنوان یک ابزار اولیه تعریف کنیم.

امروزه جهان با سرعت فراوان رو به رشد است و با سرعت بخشیدن به شهرنشینی، اطلاعات و فن آوری، مداوم در حال تغییر شیوه زندگی انسان است.

برای روبرویی با این تحولات، نسل های آینده باید به گونه ای آموزش ببینند که بتوانند با تغییرات موثر هماهنگ شوند. آموزش و پرورش می تواند به تغییر ذهنیت و چشم انداز افراد در سراسر جهان کمک کند.

در دهه های گذشته، آموزش و پرورش به ضرورت های حیاتی در تمام جنبه های در حال تغییر بوده است. آموزش نه تنها با شکل دادن ذهن جوان ها به ارزش ها کمک می کند، بلکه به پیشرفت فکری آنها کمک می کند و توان بالقوه جامعه را برای تحولات مترقی خود به ارمغان می آورد.

آموزش و پرورش می تواند به ریشه کنی بسیاری از آلودگی های اجتماعی مانند فقر، سلامت ضعیف، کمبود غذا و آب، آلودگی و سایر آلودگی ها کمک کند.

شرکت کنندگان به طراحی یک فضای آموزشی چند منظوره به ظرفیت 200 دانش آموز از گروه سنی 5 تا 11 ساله می پردازند. این فضاها همچنین باید به عنوان یک فضای تعاملی برای ساعت غیر درسی در جامعه محلی عمل کنند.

سایت انتخاب شده باید در یک منطقه باشد که تحصیلات غیرقابل دسترس است. مساحت ساختمان مدرسه نباید بیش از 500 متر مربع باشد. فضاهای طراحی شده باید نوآورانه باشند، یادگیری برای کودکان را تشویق و روح جمعی را تقویت کنند.

فضا باید یک گفتگوی سالم در میان جوامع محلی ایجاد کند. این فضاها می توانند در طول ساعات مدرسه یا بعد از آن کار کنند، بنابراین، پیشرفت اجتماعی را افزایش می دهد.

برگزار کننده شرکت کنندگان را تشویق می کند برنامه خود را توسعه دهند، فضاهای طراحی شده نباید محدود به فعالیت های مدرسه باشد. فضاهای آموزشی، مناطق بهداشتی و اداری نیز در آن گنجانده شود؛ طرح ها باید فعالیت های نوآورانه ای را تحریک کنند که باعث افزایش یادگیری و توسعه سریع شود.

هدف این رقابت، تمرکز بر معماری و زیرساخت به عنوان ابزار تغییر اجتماعی است.

جوایز:

مجموع جوایز 4000 دلار، به شرح زیر تقسیم می شود:

جایزه اول: USD 2000 + گواهی + جایزه + انتشارات

جایزه دوم: USD 1200 + گواهی + جایزه + انتشارات

جایزه سوم: 800 دلار + گواهی + جایزه + انتشارات

10 اثر قابل تقدیر: گواهینامه


مهلت ثبت نام: 15 ژانویه 2019 (25 دی 97)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi