مرجع و مشخصات فنی طراحی داخلی

معرفی کتاب

کتاب «مرجع و مشخصات فنی طراحی داخلی» یک منبع جامع و کارآمد برای طراحان، معماران، دانشجویان طراحی و معماری داخلی و متخصصانی است که عهده‌دار طرح و اجرای پروژه‌های طراحی داخلی هستند.

به گزارش گالری آنلاین، این کتاب برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی تحت عنوان «رنگ، فضا، شیوه» توسط کریس گریملی و می می لاو تألیف شده و در سال ۲۰۱۳ میلادی، نسخه بازبینی‌شده آن با عنوان «مرجع و مشخصات فنی طراحی داخلی»، با اعمال تغییراتی منتشر شده است که برگردان حاضر بر اساس آخرین نسخه بازبینی‌ شده کتاب تهیه‌ شده است.

آغاز فرآیند طراحی نیازمند استفاده از اطلاعات ضروری و زیربنایی است که به شیوه‌های متفاوت و در نشریات تخصصی چاپ و منتشر می‌شود که این نشریات به دودسته قابل‌تفکیک هستند: دسته اول که فراگیرتر است، حاوی تصاویر متعدد از طرح‌ها و نمونه‌های اجرا شده بوده و منبع الهام خوبی برای آغاز طراحی هستند اما دسته دیگر، کتاب‌هایی شامل اطلاعات وسیع در مورد سرانه‌ها، ابعاد و اندازه‌ها و انواع چیدمان برای تأمین آسایش کاربران فضا است که به‌ تنهایی فاقد ارزش طراحی است.

در این میان، تعداد محدودی از منابع وجود دارد که ترکیبی از دسته اول و دوم بوده و در آن‌ها ایده‌های مناسبی برای برنامه‌ ریزی و کاربرد در پروژه‌های طراحی داخلی در مقیاس‌های متفاوت گردآوری‌ شده است. این مجموعه کتاب‌ها که با عنوان مرجع طراحی از آن‌ها یاد می‌شود، حاوی اطلاعات کاربردی بوده و علاوه بر ارائه نمونه‌های اجرایی، به بازنمایی اصول پایه طراحی و ابعاد و اندازه‌های ضروری می‌پردازد که کتاب «مرجع و مشخصات فنی طراحی داخلی» از این جمله است.

کتاب حاضر، دربردارنده موضوعاتی نظیر آشنایی با ابزارهای مدیریت پروژه، زنجیره‌های فضایی، نرم‌افزارهای طراحی، ارائه دیجیتالی، راهکارهای طراحی پایدار، اندازه استاندارد مبلمان، آیین‌نامه‌های دسترسی، قوانین رنگ و تضاد رنگی، رنگ‌آمیزی، پوشش‌های دیوار و کف، نورپردازی مصنوعی و طبیعی، سیستم‌های تأسیساتی توکار، اصول ترسیم فنی و… است.

مشخصات فنی کتاب:

تألیف: کریس گریملی و می می لاو
ترجمه: سمیه سادات حسینی (مدرس معماری دانشگاه علم و صنعت)/ اکبر دبستانی (عضو هیئت‌علمی معماری داخلی دانشگاه هنر)
ناشر: کتابکده کسری


منبع: آرل

logo-samandehi