استفاده از آیینه کاری مدرن در دکوراسیون داخلی

شیشه و آینه دو متریالی هستند که می توانند به دکوراسیون داخلی خانه ها درخشش و جذابیت بی حد و وصفی ببخشد. حضور هر کدام از آن ها می تواند چشم ها و توجهات را به خود جلب کند، خلاصه آن که این دو متریال چه با هم چه به صورت جدا قدرت آن را دارند که در دکوراسیون داخلی خانه تان غوغا به پا کنند. آیینه‌ها در دنیای جدید دکوراسیون و طراحی داخلی از کارکرد اولیه خود که تنها به عنوان تزئینات به کار برده میشدند فراتر رفته‌اند و به عنوان یک راه حل کلیدی و ساده برای بالا بردن نور و روشنایی و بزرگتر نشان دادن منزل استفاده میشوند. کاربرد آیینه در خانه‌های امروزی به شیوه‌های مدرن و خلاقانه صورت میگیرد که در این مطلب گالری آنلاین نیز نمونه‌هایی از آن را بررسی میکنیم تا با آیینه‌کاری در خانه‌های امروزی بیشتر آشنا شویم:


همچنین این را نیز بدانید که کار با آیینه‌ها آنچنان که فکر میکنید ساده نیست. برای همین از یک مشاور طراحی داخلی کمک بگیرید. آن‌ها به شما کمک خواهند کرد قسمت‌هایی از خانه که استفاده از آیینه در ابعادی وسیع کمک به بالا بردن کیفیت فضا خواهد کرد شناسایی کنید.

میتوانید بخشی از دیوار را با آینه کار کنید. با تایل‌های مربعی یا لوزی کاشی. اینکار تا حد زیادی فضای شما را بزرگتر نشان خواهد داد و شیک و مدرن نیز هست.

در یک دکوراسیون فانتزی یا برای ویلایی ساحلی که کمی میتوانید مفرح‌تر طراحی کنید یک آیینه بزرگ با یک قاب فانتزی رنگ بولد مثل زرد میتواند جالب باشد. آیینه را حتی میتوانید روی پنجره نصب کنید.

اگر آشپزخانه‌ی کوچکی دارید با استفاده از آیینه روی درب کابینت‌ها به فضا عمق بدهید تا بزرگتر به نظر بیاید. اینکار برای روشنایی آشپزخانه نیز بسیار مفید خواهد بود و فضای شما را دو برابر روشن‌تر خواهد کرد.

محدودیتی وجود ندارد. در هر جایی میتوانید آیینه‌ها را استفاده کنید حتی در فضاهای بیرونی. در قسمتی از پاسیو که مبلمان چیده‌اید یک آیینه بزرگ و زیبا بزنید و از معجزه‌ای که برای مجلل‌تر کردن و خوش استایل کردن طراحی شما رخ میدهد لذت ببرید.

یکی از قسمت‌هایی که آیینه به زیبایی و مجلل کردن فضا کمک خواهد کرد بخش غذا خوری است. در این قسمت با توجه به سبک طراحی منزل یک آییینه در نظر بگیرید. این آیینه میتواند کار شده روی دیوار باشد ، یا تعدادی آیینه با اندازه‌های مختلف نصب شده روی دیوار باشد و یا حتی مانند تصویر آیینه‌ای بسیار بزرگ با قابی چوبی که روی زمین قرار گرفته است.


اگر منزل شما شومینه دارد ، آیینه کاری مدرن بالای شومینه شاید مرسوم ترین قسمتی در نشیمن باشد که آن را برای قرار دادن آیینه انتخاب میکنند. درست هم هست چرا که شومینه نقطه کانونی نشیمن محسوب میشود و آیینه در این قسمت به قوی‌تر کردن این نقطه عطف کمک خواهد کرد. میتوانید یک آیینه بزرگ ساده بالای شومینه قرار دهید.

و یا اینکار را نه با یک آیینه بلکه با تعدادی آیینه کوچکتر و گرد انجام دهید.

ورودی یکی از بخش‌هایی است که آیینه در آن علاوه بر جنبه زیبایی و دکورایتو کاربردی نیز خواهد بود و به نحوی الزامی است. ورودی مواجهه‌ی اول هر شخص با منزل شما است پس باید به اهمیت این فضا توجه کنید. این کار را با انتخاب یک آیینه و کنسول زیبا متناسب با سبک دکوراسیون کلی و ابعاد ورودی انجام دهید.

نصب آیینه همچون یک تابلو نقاشی. در خانه‌ای با طراحی مدرن یک آیینه میتواند نقشی را که یک اثر نقاشی میتواند داشته باشد ایفا کند.

حتما یک آیینه قدی در اتاق خواب خود داشته باشید. شما لازم دارید پیش از خارج شدن از منزل ظاهر خود را در آیینه ببینید!

در این اتاق خواب دیوار پشت تخت خواب به قسمت‌های لوزی تقسیم شده که تکه‌هایی از آن آیینه است. ایده‌های فراوانی برای اجرای یک دیوار با آیینه وجود دارد.

استفاده از آینه در دکوراسیون منزل همیشه هویت و شخصیتی متفاوت به خانه می دهد و در هر فضایی که به کار برده شود، به عنوان عنصر شاخص توجه را به خود جلب می کند. استفاده از شیوه های جدیدی از آینه کاری در فضای داخلی می تواند به گونه ای باشد که با سبک دکوراسیون منزل شما هماهنگ بوده و به ویژگی های برجسته و خاص آنها نیز بیافزاید.


در واقع آیینه که در گذشته ها و طراحی دکوراسیون سنتی ما ایرانی ها یکی از اصلی ترین تزیینات دکوراسیون داخلی به حساب می آمد خیلی وقت است که جای خالی اش احساس میشود. البته در اکثر اتاق خواب ها آینه وجود دارد ولی جایگاه مورد نظر ما اصلی ترین بخش خانه یعنی اتاق پذیرایی و نشیمن است. آیینه با هر اندازه و شکلی باشد به سبب طرح و شکل زیبا و با وقاری که دارد یک شفافیت دوست داشتنی را به دکوراسیون داخلی هدیه می دهد وعلاوه بر این آینه بهترین وسیله ای است که به فضای داخلی حجم و وسعت می دهد

آینه را به روش های مختلفی می توان به دکوراسیون اتاق نشیمن افزود آنها که جیب پر پولی دارند دیوارها را آیینه کاری میکنند و یک نمای سلطنتی به دکوراسیون اتاق نشیمن می دهند آنهایی هم که کمی توان همچین هزینه هایی را ندارند می توانند بازار شهر بروند و از مدل آینه های تزئینی که قیمت مناسب تری خریداری کنند. خوشبختانه یا متاسفانه به لطف تولیدات چینی انواع و اقسام مدل های آینه بدون قاب با با قاب چوبی و پروفیلی و ساده و طرحدار وجود دارند که می توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل مناسب ترین آنها را انتخاب کنید

اگر آینه در جای درست استفاده شود، نور بیشتری در اتاق فراهم می کند و حس روشنی و جاداری بیشتری می دهد. آینه بهترین دوست دکوراتورها است و دلیل خوبی هم دارد. آینه ای که در جای درست و مناسبی نصب شود، بیشتر نور طبیعی را برای اتاق فراهم می کند و دید را افزایش می دهد. فضاهای کوچک را باز می کند و به دکور سرزندگی و عمق می دهد.


۱. آینه کاری مدرن در دیوار اتاق نشیمن

اتاق نشیمن بهترین فضا برای قرار دادن این آینه کاری های مدرن در دکوراسیون داخلی هستند، چرا که این فضای جذاب فضایی است که بیشترین اهمیت و استفاده را در بین فضاهای داخلی خانه دارند. شما از مهمان های تان در این اتاق پذیرایی می کنید پس خوب است که در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تان یک نقطه عطف ایجاد کنید تا مهمان ها شگفت زده شوند. آینه کاری های مدرندر این کار بسیار خبره هستند.

دکوراسیون نشیمن را نیز می توانید با کاربرد آینه کاری به فضایی متفاوت تبدیل کرده و از شفافیت ایجاد شده در اثر انعکاس و بازتاب در آینه در جهت بهبود طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید. آینه کاری با قطعه آینه بزرگتر و اشکالی با خطوط ساده تر با دکوراسیون به سبک مدرن تناسب بیشتری دارند.

2. شیشه های رنگی مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی

در بعضی از فضاهای داخلی خانه استفاده از آینه ها خیلی مرسوم نیست مانند آشپزخانه ها؛ اما می شود در این فضاها به جای آینه از شیشه های مدرن استفاده کرد که رنگ های جذابی دارند و به شما اجازه می دهند آن ها را با هر رنگ آشپزخانه ای ست کنید.

3. آینه کاری مدرن به عنوان پارتیشن فضایی در دکوراسیون داخلی

از آینه کاری مدرن می توان به عنوان دیوارهای جدا کننده فضایی یا همان پارتیشن ها استفاده کرد. این هم یکی دیگر از ترفندهای دکوراسیونی است که به وسیله آن می توان به خانه و دکوراسیون داخلی آن جذابیت و درخشندگی اضافه کرد.

4. آینه کاری و شیشه مدرن در طراحی فضای بیرونی خانه

این شیشه ها می توانند در طراحی فضای بیرونی خانه هم مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال این شیشه ها می توانند به عنوان در ورودی تراس و بالکن استفاده شوند. مقاوت این شیشه ها بسیار بالا است و شما می توانید از کیفیت و قدرت آن ها مطمئن باشید. حتی به عنوان پنجره هم می توان از این شیشه های مدرن استفاده کرد.

5. آینه کاری مدرن در راهرو و ورودی خانه

یکی دیگر از کاربردهای این آینه کاری های مدرن؛ تزیین دیوارهای خسته کننده راهرو ها و ورودی خانه است. این فضاهای مهجور همیشه به چیزی احتیاج دارند که آن ها را از یکنواختی و کسل کنندگی نجات دهد. به نظر من که این آینه کاری های مدرن دقیقا همان راه حل نجات بخش است.

دیوار کنار راه پله درون فضای داخلی پتانسیل خوبی برای استفاده از آینه کاری دارد. با این کار علاوه بر اینکه راه پله را عریضتر و بزرگتر جلوه می دهید، نمایی کلی از فضاهای اطراف را نیز می توانید درون آینه مشاهده کنید. استفاده از آینه در راهرو و راه پله های باریک و تاریک راهکاری بسیار مناسب است.

6.خانه ای لوکس و سلطنتی با آینه کاری

نمی توان منکر این شد که آینه کاری به لوکس بودن فضا می افزاید. خانه های سلطنتی قدیمی را به خاطر بیاورید که چگونه با آینه کاری های فاخر خود نمایی می کردند. در آینه کاری برای فضای داخلی آنچه می تواند تاثیر متفاوتی بگذارد تعداد قطعات کار شده است. به این معنا که هر چه تعداد قطعات و اشکال برش خورده آینه ریزتر و ظریفتر باشند، شکوه آینه کاری نیز بیشتر است و تلالو نور در فضا، جلوه خانه لوکس را بیشتر می کند.

7.آینه کاری در دکوراسیون پذیرایی

به گفته گروه شیشه و آینه گلستان فضای پذیرایی به علت حس و حال متفاوتی که دارد نیازمند استفاده از دکوراتیوهایی است که زیبایی بیشتری به آن ببخشد. آینه کاری در دکوراسیون پذیرایی انتخابی درست است که روشنایی و درخشش را به فضای داخلی آورده و دکوراسیون منزل شما را با موارد دیگر متمایز می کند.

8.آینه کاری در ورودی خانه

با ورود به خانه می توان برداشت کلی از دکوراسیون، طراحی و حتی شخصیت و ذهنیت صاحب خانه داشت. استفاده از آینه کاری در ورودی خانه نشان دهنده این است که طراح قصد داشته تا فردی که به خانه وارد می شود متوجه تفاوت و شخصیت ویژه خانه شده باشد. استفاده از آینه کاری خصوصا در دیوار ورودی حس خوبی به فضای ورودی می دهد.

9.شومینه در دکوراسیون داخلی

شومینه جزو آن دسته از اجزای داخلی است که نمی توان لزوما آن را در همه خانه ها دید. ولی وجود شومینه در فضای داخلی خانه یک امتیاز مثبت برای شما محسوب می شود و آن هم استفاده از شومینه به عنوان عنصری برجسته در خانه و تبدیل آن به دیوار و سطحی دکوراتیو است که نشان دهنده دکوراسیون داخلی منزل شما نیز هست. آینه کاری در دیوار بالای شومینه پیشنهاد گروه شیشه و آینه گلستان است که با استفاده از آن علاوه بر اینکه زیبایی را به فضای خانه خود می آورید، انعکاس نور نیز به بهترین شکل وارد فضا می شود.

10. آینه کاری و ویژگی ها

آینه کاری از ویژگی های منحصر به فردی است که از زمان گذشته در معماری ایرانی و خانه های قدیمی استفاده دیده می شود. با چسباندن قطعات کوچک آینه در اشکال هندسی متفاوت کنار هم شاهکار آینه کاری پدید می آید. هنرمندان آینه کار با برش شیشه به شکل های متنوع، درخشش و تلالو آینه و بازتاب آن را به فضای داخلی وارد کرده و در عین حال باعث جذابیت بیشتر فضا می شوند.

11.آینه کاری سنتی

در سنت ایرانی و معماری ایرانی آینه کاری و گچبری ها جایگاه ویژه ای داشته اند. اگر شما نیز از طرفداران معماری ایرانی هستید می توانید با وارد کردن آینه کاری به سبک سنتی، نشانی از علاقه خود را همیشه جلوی چشم داشته باشید. آینه کاری با شیشه های رنگی و اشکال هندسی یادآوری از گذشته است و مناسب سبک کلاسیک و سبک سنتی در دکوراسیون خانه است.

12.آینه کاری مدرن

از وسایل و لوازم متنوعی برای تزیین دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی و نشیمن بهره برده میشود ولی فقط در بعضی از اتاق های نشیمن و پذیرایی روی دیوارها آینه می بینیم.

می توان گفت مهمترین خصوصیت آینه در فضای داخلی بزرگ و روشن کردن فضا است. درخشش نور و بازتابی که از آینه به فضا دارد، باعث می شود روشنایی خانه بیشتر شود و در عین حال به دلیل انعکاسی که از محیط اطراف خواهد داشت، باعث می شود فضای منزل شما بزرگتر به نظر آید.

اضافه کردن آینه به شکل آینه کاری های زیبا به طراحی داخلی باید با دقت زیادی انجام شده و بهترین قسمت را برای این منظور انتخاب کنید تا بتواند جلوه بیشتری داشته و ویژگی های خود را بروز دهد.

در زیر به ۱۵ روش استفاده از آینه در منزل اشاره می کنیم.


۱٫ آینه تمام قد بین دو پنجره. قرار دادن

آینه بین دو پنجره موجب گول زدن چشم می شود و گویی پنجره دیگری بین این دو پنجره وجود دارد و نور طبیعی بیشتری راه می یابد. معمولاً قرار دادن یک آینه تمام قد کنار دیوار، حالت آرامش بیشتری برای اتاق می آورد .


۲٫ آینه با قاب چوبی در آشپزخانه. با قرار دادن این نوع آینه در آشپزخانه حالت خودمانی تری بوجود می آید. چه کوچک باشد چه بزرگ، چه روی تاقچه قرار داشته باشد چه به دیوار آویزان باشد، نتیجه مثبتی ایجاد می کند. نکته اینجاست که آینه ای انتخاب کنید که گویی متعلق به اتاق نشیمن یا اتاق خواب است.


۳٫ آینه دیواری پشت کمد. با قرار دادن آینه سقف تا کف کنار دیوار این حالت را ایجاد می کنید که گویی فضای بیشتری پشت آن قرار دارد. این تکنیک برای آپارتمان های کوچک مناسب است.


۴٫ آینه باریک در کنار تابلوهای هنری. این مدل آینه را چه بالای کنسول نصب کنید چه در ورودی منزل یا بالای بوفه در اتاق نشیمن، این ترکیب شما را ناامید نخواهد کرد. آینه ای مستطیلی انتخاب کنید و دو جفت تابلوی کوچک و قاب دار دور آن نصب کنید. نکته مهم در تقارن است. قاب های هم اندازه انتخاب کنید و آنها را به دقت نصب کنید.


۵٫ آینه خورشیدی بالای کنسول. آیا میز کنسولی دارید که بالای آن خالی است؟ آینه خورشیدی شیکی بخرید و آن را بالای کنسول نصب کنید.


۶٫ آینه خورشیدی بالای تخت. آینه های خورشیدی دکورهای زیبایی ایجاد می کنند. اگر نمی دانید در اتاق خواب بالای تخت چه چیزی نصب کنید، آینه خورشیدی را پیشنهاد می کنیم.


۷٫ آینه های زیبا پشت آباژورهای پاتختی. درست است که نمی توانید خودتان را در این آینه ها ببینید، ولی نکته اینجاست که با قرار دادن این آینه ها پشت آباژور، روشنایی اتاق را دوچندان می کنید.


۸٫ دو آینه روی دیوارهای مجاور. آیا می خواهید اتاقی منحصر بفرد داشته باشید؟ روی دو دیوار کنار هم، دو آینه نصب کنید تا هم نور بیشتری فراهم شود و هم فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد. البته یادتان باشد که تصاویر متعددی که در اثر کنار هم قرار گرفته دو آینه دیده می شود، می تواند سرگیجه آور شود.


۹٫ قرار دادن آینه کنار پنجره. با قرار دادن آینه بزرگی درست کنار پنجره، نور و دید را برایتان افزایش می دهد. انعکاس منظره های زیبا چیز ایده آلی است، ولی قرار دادن آینه کنار پنجره، نور بیشتری هم برای اتاق فراهم می کند.


۱۰٫ پس زمینه آینه ای. با استفاده از دیوار یا پس زمینه آینه به عنوان کاشی پشت سینک یا اجاق، آشپزخانه های کوچک را بزرگتر نشان دهید. فقط یادتان باشد که آینه های آنتیک بهتر است آینه های صاف، اثر لک را پنهان می کنند.


۱۱٫ آینه گرد داخل قفسه کتاب. با قرار دادن یک آینه گرد در میان قفسه های کتابخانه می توانید به اتاق عمق بدهید. این بهترین روش برای تبدیل کاربری محل تلویزیون به چیزی جالب و شیک است.


۱۲٫ آینه بسیار بزرگ بالای شومینه. کل فضای بالای شومینه را با آینه ای سفارشی و شیک و مدرن پر کنید تا نور بیشتری جذب شود و حالت جادارتری به فضا داده شود.


۱۳٫ آینه های تمام قد در سالن ورزش خانگی. آینه های سقف تا کف با آنکه کاربردی هستند ولی به خانه شما حالت باشگاه عمومی می دهند. چند آینه تمام قد به دیوار نصب کنید یا به دیوار تکیه دهید و سعی کنید فضای خانگی را حفظ کنید.


۱۴٫ آینه گرد بالای روشویی. می توانید از آینه هایی به شکل های مختلف بالای روشویی استفاده کنید، ولی آینه گرد چیز دیگری است و حالت خطوط راست و زوایای تیز کابینت و روشویی را می شکند.


۱۵٫ آینه های کوچک چیده شده روی تاقچه. این آینه ها را کنار هم بگذارید یا کنار یک سری تابلوهای نقاشی، همیشه سه آینه کوچک بالای تاقچه ای باریک، نمای شیک و زیبایی ایجاد می کند و هر وقت خواستید می توانید ترتیب آنها را عوض کنید.


تهیه و تنظیم : مطهره طباطبائی

logo-samandehi