سلسله مقالات بررسی انواع کفپوش

کاربرد کفپوش سرامیکی در دکوراسیون داخلی

موقع تغییر دکوراسیون اساسی در منزل نکته ای که بیشتر به چشم میخورد تعویض کفپوش هاست . یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه های کفپوش نیز کاشی و سرامیک است که با تنوع نامحدود شان انتخاب را برای ما سخت می کنند . اما قصه به همین جا ختم نمی شود . بعد از انتخاب کاشی و سرامیک جدید برای بازسازی یا طراحی دکوراسیون، باید به چیدمان آن فکر کنیم .
سرامیک جز متریال در دسترس است وبه راحتی با وسایل خانه شما تطبیق پیدا میکند. آن‌ها به تنهایی یک عنصر تزیینی هستند که می‌تواند کل برنامه دکوراسیون شما را تغییر دهد. کفپوش سرامیک در سال های گذشته پای ثابت کف و دیوار بخش های مختلف خانه ها و منازل ما بودند . ولی در سال های اخیر با حضور کفپوش های چوبی و لمینت تا حدی از قدرت و محبوبیت کفپوش های سرامیکی کاسته شده است . ولی تولیدکنندگان این کفپوش ها سعی کرده اند تا با ایجاد تنوع در مدل های تولیدی خود بازار فروش سابق خود را بازیابی کنند .
صلابت و کلاسی که سنگ سرامیک با کیفیت دارد را هیچ کفپوش دیگری ندارد . از این لحاظ شاید سرامیک را بتوان هم رده با کفپوش های سنگی قرار داد . سرامیک در مقابل رطوبت به حد قابل توجهی مقاوم است و به همین دلیل در مناطق مرطوب مثل سرویس بهداشتی یا آشپزخانه معمولا از کفپوش سرامیک استفاده می شود .در ادامه همراه گالری آنلاین باشید تا تمام مواردی که نیاز است برای انتخاب کفپوش سرامیک بدانید با شما در میان بگزاریم .

سرامیک طرح پارکت:

امروزه مدل های بسیار متنوعی از کفپوش سرامیک و سنگ تولید شده اند که انتخاب هر فرد مطمئنی را با سردرگمی و مشکل مواجه می سازند . یکی از مدل های پرطرفدار و کم هزینه ، استفاده از کفپوش های سنگی و سرامیکی طرح پارکت است . همانطور که گفتیم کفپوش نقش بسیار اساسی در دکوارسیون کلی منزل ایجاد می کند و اتسمفر فضا را تغیین می کند . سرامیک طرح پارکت به دلیل شباهتی که با کفپوش های چوبی دارند برای خانه هایی با دکوراسیون چوبی بسیار مناسب هستند و در عین حال صاحب کفپوشی محکم و ضد آب می شوند . سرامیک طرح پارکت علاوه بر اینکه خرج کمتری بروی دستتان می گذارد خیال شما را از داشتن کفپوشی محکم و بادوام راحت می کنند .

مقاومت سرامیک طراح پارکت بحدی هستند که در شرایط سخت آب و هوایی کاملا کیفیت و کارایی خود را حفظ می کنند ، در نتیجه می توانید از آنها در محیط خارج از خانه مانند حیاط خلوت و پاسیو از آنها استفاده کنید و علاوه بر محیط داخل خانه در خارج خانه هم دکوراسیونی چوبی داشته باشید تا فضایی سرتاسر گرم و صمیمی در اطراف خانه ایجاد کرده باشید . جالب است بدانید که استفاده از کاشی سرامیک طرح پارکت در دیوارها و کف اتاق ، رایج تر از پارکت های چوبی است . حتی برخی از افرادی که علاقه زیادی به چوب و طرح های چوبی دارند از اینگونه سرامیک ها بعنوان کفپوش در منزل یا محیط کار خود استفاده می کنند .

شیوه چیدمان سرامیک در کف:

۱. چیدمان راست و مستقیم

این چیدمان ساده ترین الگوی چیدن تایل ها در کف است که زیبایی تایل را به نمایش می گذارد.

۲. چیدمان قطری و مورب

در این چیدمان، تایل ها با زاویه ی ۴۵ درجه قرار گرفته اند. این چیدمان جذابیت بیشتری به کف می دهد و حس گستردگی به آن می بخشد.

۳. چیدمان آجری

این چیدمان ابتدایی و قدیمی، الگوی آجری نامیده می شود. در این چیدمان، هر ردیف تایل به اندازه ی نصف کاشی نسبت به ردیف قبل جا به جا می شود.

۴. چیدمان شطرنجی

چنین الگویی با یکی در میان آمدن تایل ها در دو رنگ ایجاد می شود که می توانند مستقیم یا قطری چیده شوند.

۵. چیدمان قطری خال دار

در این الگو تایل های بزرگ با تایل های کوچک تر برجسته در فواصل منظم قطع شده اند.

۶. چیدمان چرخ دنده ای

در این الگو یک تایل کوچک مربع شکل با چهار تایل بزرگ تر احاطه شده است.

۷. چیدمان حصیری

این الگوی کلاسیک با مربع ها و مستطیل ها ایجاد شده است که حس طرحی بافته شده را ایجاد می کند.

۸. چیدمان مدولار

در این نوع چیدمان سه تایل یا بیشتر با اندازه های مختلف یک الگو را شکل می دهند.

۹. چیدمان چپ و راست

این الگو بافت بصری پیچیده و سطح بالایی به کف می دهد. در این آشپزخانه، تایل های شیشه ای براق به کف اضافه شده اند تا با دیوار بین کابینت در بالای اجاق گاز هماهنگ شوند.

۱۰. چیدمان آسیاب بادی

در این الگو، یک تایل مربع با چهار تایل مستطیل احاطه شده و حس شبکه ای از نقطه ها را ایجاد کرده است.

مزایای سرامیک:



صلابت و کلاسی که سنگ سرامیک با کیفیت دارد را هیچ کفپوش دیگری ندارد . از این لحاظ شاید سرامیک را بتوان هم رده با کفپوش های سنگی قرار داد . سرامیک در مقابل رطوبت به حد قابل توجهی مقاوم است و به همین دلیل در مناطق مرطوب مثل سرویس بهداشتی یا آشپزخانه معمولا از کفپوش سرامیک استفاده می شود .
همیشه سرامیک هایی در بازار وجود دارند که به هر بودجه ای می خورند .

گزینه های طراحی بیشمار به دلیل تنوع رنگ ، الگو و بافت های موجود . بسته به انتخاب نوع رنگ و سبک، می توانند همیشه به روز باشند. ظاهری تمیز و معاصر ایجاد می کنند و در عین حال با انتخاب تایل های مناسب می توانید ظاهری روستیک نیز ایجاد کنید .
مقاوم و بادوام. کاشی و سرامیک ها ممکن است قبل از فرسوده شدن از مد بیفتند .
تمیز کردن شان آسان و نیاز به مراقبت کمتری نسبت به چوب دارند. اگر تایل ها از جنس سنگ طبیعی باشند ، ممکن استبه درزگیری مداوم نیاز داشته باشند .

معایب سرامیک:

ولی سرامیک یک سری معایب هم دارد که باعث شده تا مصرف کنندگان به گزینه های دیگر گرایش بیشتری داشته باشند . قیمت و وزن بالا در کنار نصب زمان بر و سردی که سنگ های سرامیکی همیشه با خود دارند باعث شده تا حدی بازار فروش کفپوش های سرامیکی دچار چالش شود .
تولید بسیاری از تایل ها بعد از مدتی متوقف می شود که این باعث می شود اگر بخواهید بعدا تایل های خراب شده را جایگزین کنید ، در پیدا کردن شان با مشکل رو به رو شوید . پس بهتر است همیشه در ابتدای خرید کاشی و سرامیک، تعدادی اضافی نیز تهیه کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید .


تایل ها در زیر پا سردتر و سخت تر از چوب هستند که باعث می شود در زمستان خوشایند نباشند . می توانند بازتاباننده باشند و در پولیش های شدید باعث ایجاد خیرگی شوند ،امکان لغزندگی
افتادن آن ها به راحتی باعث شکستن و خرد شدن شان می شود . تایل هایی با بافت های زیاد ، آلودگی را حبس می کنند و تمیز کردن شان سخت می شود .

۸ایده برای افزایشجذابیت طراحی داخلی با کفپوش سرامیک

۱- شباهت طرح چوب آن به پارکت ها

تلفیق سرامیک و طرح چوب مد روز هستند. نکات زیبا و چشمگیرآن‌ها را می توان با هم ترکیب کرد تا به یک اتاق آرام و با ظرافت برسیم .این نوع سرامیک در نوار های متناوب رنگی نصب می شود که در کف محیط منگنه میشود. آنها ظاهری عالی را در بر میگیرد و به خوبی پوشش کف، پیشخوان، ودیوار را میتواند در برگیرد.

۲- فضای داخلی گرم در تقلید از چوب

سرامیک‌های تقلید شده از چوب، فضای داخلی شما را گرم و جذاب می‌ کند .رنگ چوب طبیعی با دیواره‌ای کدر تضاد قابل توجهی دارد و مبلمان را بیشترنمایش می‌دهد و یک تصویر متضاد را از طریق مواد مختلف ایجاد می‌کند.سرامیکی که از رنگ آمیزی چوب تقلید می‌کند برای پوشاندن شومینه و یا نوار دیوار به منظور بازی با کنتراست مناسب هستند. زمانی که این عناصر هنرمندانه کنار یکدیگر قرار گیرند، به عنوان یک عنصر تزیینی برای هرچه زیباتر شدن دیوار فضای شما عمل می‌کند.

۳-دکوراسیون داخلی درخشان

در حال حاضر ، اتاق‌های خالی و بی‌جان دوره شان تمام شده و اکنون می‌توانند با رنگ‌های جذاب جایگزین شوند که فضای داخلی را روشن کرده و همچنین آن را از مواد دیگر متمایز ‌کند. اضافه کردن رنگ‌های پر جنب و جوش در یک اتاق با تنهای خنثی ، دیوارهای رنگی را برجسته می‌کند. آن‌ها پررنگ کننده اتاق می‌شوند که به طور مداوم چشم را جذب می‌کنند.


۴-فضای داخلی شیک و مدرن

ترکیب نور و کاشی‌های تیره باعث ایجاد نتایج تماشایی می‌شود. این فرآیند مناسب برای افزودن بعضی مواد به دکوراسیون مینیمالیستی است.رنگ سیاه کف و نوارهای دیوار را در مربع‌های کوچک پوشش می‌دهد در حالی که رنگ نور پس‌زمینه را ایجاد می‌کند که بی‌طرفی اتاق را خلق می‌کند. یک موزاییک گلدار که در مکان مناسب قرار داده‌ شود میتواند جذابیت کل اتاق را بهبود ‌بخشد.

۵- یک ایده برای کسانی که توجهی به قاعده ها ندارند

الگوی شطرنج نامنظم اتاق های بزرگ را زنده می کند . فیروزه ای با همراهی رنگ های زرد و بژ یک اثر شیک و مجلل تولید می کند، همچنین این طراحی باب میل کسانی است که توجهی به قوانین ندارند و این حالت با بقیه دکور، به ویژه مبلمان چوب، متفاوت است.

۶- یک اتاق براساس تاثیرات نوری

برای اضافه کردن عمق به دکوراسیون، ما از مربع های سرامیکی چاپ شده با الگوی نوری یکپارچه استفاده میکنیم . که تصویری سه بعدی بر روی کل زمین ایجاد می‌کند.

۷-یک طراح داخلی مدرن

سیمان مصنوعی هم از انواع سرامیک است و زمختی بتن و سیمان را برای ما یاد آور می شود البته سطح رویه آن صیقل داده شده است و برای مدرن کردن فضای داخلی جزو ناب ترین ایده هاست همچنین با انتخاب کاشی‌های رنگی روی زمین ، به روند خود ادامه دهید در حالی که دیواره‌ای با ته ‌رنگ تاریک‌ تر از بتن را پوشش می‌دهید.
این مخلوط کاملا با فلزکاری و مبلمان مینیمالیستی ترکیب شده است.

wordup

۸- یک اتاق‌خواب ظریف و زیبا

یک پس‌زمینه بزرگ که از کف تا سقف را با کاشی‌های براق امتداد می‌دهد وبه اندازه‌ای است که دکوراسیون را به طور کامل تغییر دهد ! ترکیبی از الگوهای براق یک سبک مدرن و مد روز ایجاد میکند که با هر ماده چوب، آهن، چرم و غیره ست میشود .این مدل به خوبی در اتاق خواب یا اتاق نشیمن کار می کند. شما می توانید فرانکفورت، برلین و هامبورگ را به خانه خود بفرستید .

ubahn

کاشی های سرامیکی با یک خلاقیت کوچک می توانند فضای شما را به یک اثر هنری واقعی تبدیل کنند. موزاییک، بافت های متضاد و ترکیبات الهام گرفته از مواد تزئینی دیگر، فرصت های زیادی برای بازتولید هر اتاق در خانه فراهم می کنند. دیگر صبر نکنید تا یک خانه جدید با سرامیک به خود بدهید.

تهیه و تنظیم : مطهره طباطبائی


logo-samandehi