سلسله مقالات بررسی انواع کفپوش

کاربرد کفپوش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

کفپوش سه بعدی یکی از گونه های منحصر به فرد کفپوش هاست که امروزه طرفداران بسیاری را در دنیا پیدا کرده است و ظاهر متفاوت و باورنکردنی به دکوراسیون فضای داخلی شما می بخشد . کفپوش سه بعدی نوعی از کفپوش است که این روزها بسیار متداول گشته و بازار کفپوش را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. به همین جهت ترجیح دادیم که آن را به عنوان گزینه ی اول در بحث انتخاب کفپوش مطرح نماییم. این کفپوش جلوه ای تازه به محیط داخلی خانه شما داده و هرکسی که وارد خانه می گردد را کاملا شگفت زده می سازد. معمولا واکنش افراد در مقابل این کفپوش، این است که در لحظه اول نمی توانند باور کنند که کف خانه اصلا وجود دارد! برای این که این موضوع را بهتر درک کنید، می توانید. با گالری آنلاین همراه باشید تا با هم مدل کفپوش سه بعدی را در فضاهای مختلف بررسی و تصاویر را نظاره گر باشیم .

کفپوش سه بعدی چیست؟

کفپوش سه بعدی در واقع نوآوری یک شرکت از دبی است که امروزه شهرت جهانی پیدا کرده است. این کفپوش ها ابتدا برای فضاهایی مانند لابی ها، هتل ها، مراکز خرید و ادارات مورد استفاده قرار می گرفت اما رفته رفته طرفداران بسیاری به خود جذب کرد به نحوه ای که امروزه در بیشتر فضاهای دکوراسیون های داخلی از آن ها استفاده می شود.شما می توانید از کفپوش ها در فضاهایی مانند سرویس های بهداشتی، حمام ها و حتی فضاهایی مانند نشیمن خود از آن ها استفاده نمایید!

روش اجرا کفپوش سه بعدی

روش اجرا کفپوش سه بعدی اپوکسی به این صورت است که تصاویر مربوطه با دستگاه های حرفه ای پرینت می شود سپس تصاویر را کف محل مورد نظر می چسبانند و در نهایت سطح آن را با چند لایه لاک الکل و اپوکسی پوشش می دهند. بنابراین مهم نیست که ابعاد فضای شما چقدر است این تصاویر و اشکال را می توانید متناسب با محل خود اجرا کنید و حس و حال سه بعدی را در فضای داخلی خود اجرا نمایید.

کفپوش سه بعدی در دکوراسیون ورودی

لابی، ورودیو راهروها بهترین فضا برای استفاده از کفپوش های سه بعدی هستند و می تواند فضای مرده و کسل کننده این بخش را تبدیل به یک فضای هیجان انگیز و باورنکردنی و سرگرم کننده کند بنابراین اگر برای دکوراسیون ورودی خودکفپوش سه بعدی را در نظر گرفته اید باید به شما بگویم که انتخاب منحصر به فردی داشته اید.

کفپوش سه بعدی در دکوراسیون نشیمن

پیش از انتخاب کفپوش های سه بعدی برای هر فضایی توجه داشته باشید که این کفپوش ها به لحاظ فرم و ماهیتی که دارند غالبا دارای خطوط بسیار و طرح های شلوغ می باشند بنابراین بسیار مهم است که در فضاهایی با جزییات کمتر مورد استفاده قرار بگیرند. به طور مثال اگر می خواهید از یک کفپوش سه بعدی برای فضایی مانند نشیمن خود استفاده کنید، بهتر است ابعاد فضای شما بالا و مبلمان آن ساده و بدون طرح باشد تا مانع از ایجاد اغتشاش بصری در دکوراسیون منزل شما شود.


کفپوش سه بعدی در دکوراسیون آشپزخانه

همان طور که گفته شد در فضاهایی دارای جزییات زیاد بهتر است از کفپوش سه بعدی استفاده نکنید اما می توانید از کفپوش سه بعدی با تم ساده تر که فضای شما را گرفته و شلوغ نمی کند به سادگی برای فضاهای پر رفت و آمد و شلوغ مانند آشپزخانه ها استفاده نمایید.

شاید شما هم شیفته ی یک جزیره ی رویایی باشید و دلتان می خواهد که آن را به فضای داخلی خود بیاورید پس می توانید بخشی از فضای داخلی خود مانند دکوراسیون آشپزخانهخود را همانند تصویر با طرحی از آن رویایی کنید.


کفپوش سه بعدی در دکوراسیون اتاق خواب

شاید انتخاب کفپوش سه بعدی برای فضایی مانند دکوراسیون اتاق خواب کمی غیرمتعارف باشد اما همان طور که گفته شد اگر جزییات فضای شما کم باشد یا به اصطلاح دکوراسیون شما خلوت باشد کفپوش های سه بعدی می تواند فضای شما را بسیار منحصر به فرد و باورنکردنی کند.


کفپوش سه بعدی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

بیشترین کاربرد کفپوش های سه بعدی در فضاهایی مانند حمام وسرویس بهداشتی می باشد که ظاهر شگفت انگیز و باورنکردنی به آن می بخشد، توجه داشته باشید که می توانید از کفپوش سه بعدی به عنوان بخشی از فضای کف استفاده کنید درست همانند تصویر، با این کار می توانید ظاهر واقعی و شفاف تری به کفپوش فضای سرویس بهداشتی و یا حمام خود ببخشید.


مانند هر کفپوش دیگری، کفپوش های سه بعدی نیز دارای مزایا و معایبی هستند.

مزایای کفپوش های سه بعدی شامل موارد زیر می شود:

زیبایی بصری کفپوش های سه بعدی

مهمترین مزیت کفپوش های سه بعدی، ظاهر جذاب و زیبای آنهاست.

علاوه بر زیبایی ظاهری، کفپوش سه بعدی بسیاری از معایب بصری فضای داخلی را می پوشاند.

با انتخاب یک کفپوش سه بعدی با طرح و رنگ مناسب می توان فضای داخلی اتاق را بزرگتر جلوه داد.

طرح های به کار رفته در کفپوش های سه بعدی، هیچ گونه محدودیتی نداشته و می توان هر طرح دلخواهی را اجرا کرد.

مقاومت بالای کفپوش سه بعدی

انواع کفپوش های رزینی بکار رفته در ساخت کفپوش های سه بعدی عملا غیرقابل نفوذ بوده و با توجه به نوع به کار رفته مقاومت بالایی در برابر اسیدها، کلر، سفید کننده ها و شوینده های روزانه دارند. به همین دلیل همانطور که برای کف خانه ها مناسب هستند، برای صنایع نیز مناسب می باشند. اگر کفپوش های سه بعدی با توجه به محل نصبشان و نوع کاربری آن درست انتخاب شده و به درستی نیز نصب گردند، حداقل ۱۵ سال بدون تغییر رنگ سالم باقی می مانند.

نگهداری آسان کفپوش سه بعدی

کفپوش های سه بعدی فاقد هر گونه درز، شکاف و منفذ هستند. در نتیجه در برابر هر گونه کثیفی، گرد و خاک، آب و مواد شیمیایی ایمن هستند.

بهداشت کفپوش های سه بعدی

کفپوش های سه بعدی بسیار بهداشتی بوده و امکان رشد باکتری ها و پاتوژن ها در آنها وجود ندارد.

همچنین این کفپوش ها فاقد بوی بد و گازهای مضر بوده و برای سلامتی انسان ضرر ندارند.

مقاومت در برابر آتش سوزی

با توجه به اینکه کفپوش اپوکسی در برابر حرارت مقاوم است، در صورت آتش سوزی های احتمالی، پایدار خواهد بود.

معایب کفپوش های سه بعدی شامل موارد زیر می شود:

اجرای دشوار و زمانبر بودن

معمولا اجرای کفپوش های سه بعدی نیازمند افراد و تجهیزات مجرب وحرفه ای است.

اجرای این کفپوش ها معمولا ۳ تا ۵ روز طول می کشد، گرچه ممکن است گاهی بیشتر از این زمان نیز طول بکشد.

هزینه اجرایی زیاد کفپوش سه بعدی

هزینه مصالح کفپوش های سه بعدی نسبتا بالاست.

از طرفی با توجه به اینکه افراد متخصص در زمینه اجرای کفپوش های سه بعدی اندک هستند، هزینه های اجرایی نیز بالا می رود.

سرد بودن کفپوش سه بعدی

کفپوش های سه بعدی مانند تایل ها و بتن، سرد هستند.

بنابراین باید در انتخاب محل مورد نظر برای نصب این کفپوش ها، دقت داشت.

ایجاد گاز سمی حین اجرا کفپوش سه بعدی

پس از ترکیب سخت کننده، در اثر واکنش شیمیایی صورت گرفته، گاز سمی تولید می شود.

در نتیجه حین عملیات اجرایی حتما از ماسک استفاده گردد در غیر این صورت مشکل تنفسی برای مجری به همراه خواهد داشت.

نیاز به تعویض کفپوش در صورت ایجاد خرابی

درصورتیکه بخشی از سطح کفپوش اپوکسی یا کفپوش پلی اورتان در اثر برخورد جسم سخت و تیز خراب شود به طوریکه به طرح چاپی زیر آن نیز آسیب برساند کف پوش سه بعدی قابل ترمیم نخواهد بود و باید تعویض گردد.

ویژگی کفپوش اپوکسی‌ سه بعدی

۱- جنس : رزین اپوکسی

۲- یکپارچه و بدون هیچ گونه درز

۳- قابلیت اجرا بر روی سطوحی‌ مانند : سیمان ، بتون ، سنگ ، سرامیک ، کاشی ، پارکت

۴- یکدست بودن کفپوش اپوکسی سه بعدی

۵- شفافیت و براقیت

۶- ضد آب ، روغن و سایر مایعات

۷- انواع طرحها و رنگها

۸- سرعت در اجرا

کاربرد‌ کفپوش اپوکسی سه بعدی

۱- مناسب ترین کاربرد برای سرویس بهداشتی ،حمام و سالنهای پذیرایی ولابی هتل و ...

۲- مورد استفاده برای اماکن مسکونی و تجاری

۳- مراکز بهداشتی

۴- مکانهای توریستی

۵- هتلها

۶- رستورانها

۷- استخرها

۸- آمفی تئاترها

۹- سینماها

تهیه و تنظیم : مطهره طباطبائی

logo-samandehi