اولین همایش معماری و هویت


صورت کنونی شهرهای ما آشفته و پریشان است. هر روز، در گوشه‌گوشه‌ی شهر، بناهایی با صورت‌های متخلف، از کلاسیک و رومی تا شیشه‌ای و چوبی و آجری، سر برمی‌آورند و در کنار ساختمان‌های دیگر، مجموعه‌ای ناهمگون و زشت و بی‌هویت می‌سازند. چه در گذشته‌ی نه‌چندان دور کشور خودمان و چه در کشورهای توسعه‌یافته‌ی امروز این حجم از بی‌هویتی، ناهماهنگی و پریشانی بی‌سابقه است. در عمده‌ی آثار معماری و شهرسازی امروز ایران نه انعکاسی از گذشته و نه ارزش‌های زیبایی‌شناسانه یافت می‌شود. قوانین پیش‌گیرانه برای مقابله با ساختمان‌های زشت، مقلدانه و بی‌هویت یا تدوین نشده و یا ناکارآمدند و در نتیجه، چرخه‌ی تنزل معنا و منظر شهری و معماری ایران تداوم دارد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی همایش، همایش «معماری و هویت» با هدف بررسی و تحلیل وضع امروز معماری و شهرسازی ایران از منظر هویت برگزار می‌شود. همایش «معماری و هویت» برآن است تا علل ناهمگونی و آشفتگی شهرهای معاصر را جستجو کند و خاستگاه‌های بحران هویتی که گریبان‌گیر شهرها است را بیابد. امید است برایند علمی این همایش راه‌حل‌ها و راهکارهایی برای بهبود پریشانی‌های معماری و شهرسازی ایرانی باشد.

موضوعات و محورهای همایش:

– هویت و معماری؛ تعاریف و مولفه‌ها

– تعریف هویت ایرانی

– معماری هویت‌مند در برابر معماری بی‌هویت

– نقش قوانین در کنترل منظر شهری

– هویت و تاریخ

– هویت و فرهنگ

– ارتباط هویت با محیط طبیعی و مولفه‌های بومی

– هویت و میراث فرهنگی

– چگونگی ارتقای معماری و شهرسازی از منظر هویت‌مندی

– نمادهای هویت‌بخش در معماری و شهری

– هویت و گردشگری

– حفظ هویت پس از مرمت و بازسازی

– مسئله هویت در شهرهای جدید

– هویت و آموزش معماری

– سایر محورهای مرتبط با حوزه‌های هویت و معماری و شهر


ثبت نام و راسال مقالات:

  • مقالات به صورت کامل (Full Text) دریافت می‌شود.
  • پیش از ارسال مقالات باید ثبت‌نام کنید. لینک پایین شما را به صفحه‌ی ثبت‌نام هدایت می‌کند. لازم است مشخصات خود را کامل و دقیق وارد کنید. دقت کنید که نام کاربری‌تان شناسه‌ی شما در این همایش خواهد بود.
  • مقالات باید مطابق شیوه‌نامه‌ی همایش و قالب رسمی مقالات تنظیم شوند. فایل Word شیوه نامه و قالب همایش را در پایین صفحه دریافت کنید.
  • پس از ثبت‌نام و تنظیم مقاله در قالب همایش، فایل ورد مقاله را با فرمت docx. به آدرس hamayesh@foia.ir ارسال کنید. در قسمت عنوانِ ایمیل، نام کاربری خود که هنگام ثبت‌نام وارد کردید را بنویسید. دقت کنید که در عنوان ایمیل فقط نام کاربری‌ای که با آن در سایت ثبت‌نام کردید را بیاورید و چیز دیگری ننویسید.
  • فرد ثبت کننده مقاله به عنوان مسئول مکاتبات مقاله خواهد بود .
  • ارسال فایل فقط یک‌بار برای شما امکان پذیر است و پس از ارسال، امکان تغییر در محتوا مقاله یا نام و مشخصات نویسندگان نیست.


تاریخ های مهم:

مهلت ارسال مقالات: ۲۴ آبان ۱۳۹۷

اعلام نتایج داوری مقالات: اول آذر ۱۳۹۷

برگزاری گنگره: ۸ آذر ۱۳۹۷

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات به سایت همایش مراجعه نمایید.

logo-samandehi