خلاقیت در طراحی صندلی و میز تحریر


شرکت Alegre Designs اخیرا میز تحریر و صندلی اداری جدیدی را ارائه کرده است، دو محصول منعطف و تطبیق‌پذیر از گروه مبلمان مدرسه‌ای که برای بازدهی بیشتر در کار تیمی طراحی شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از گزارشگر طراحی صنعتی، نام طراح محصولات فدریکو گینر است، این کلکسیون طراحی شده تا پویایی و کار تیمی در کلاس درس را آسانتر کند تا ارتباط و یادگیری چند جانبه را در یک محیط جدید تجربه کنید. وجه تمایز این برند مبلمان غایت کیفیت، امنیت و دوام است. این طراحی اجازه می‌دهد که چیدمان کلاس سریع و بی سر و صدا اما متنوع و موثر باشد در نتیجه فضای انگیزشی و برانگیزاننده حواس یادگیری را ایجاد می کند.

اکتیفکلس (Actiflex) خط تولید میز تحریرهایی است که از سیلوئت‌های هندسی شکل تشکیل شده تا چینش منعطف آنها در گروه‌های مختلف بتواند حرکت و پویایی را به وجود بیاورد. این میز تحریر در چهار فرم مختلف مربعی، مربعی چرخ دار، مثلثی چرخدار و مستطیلی طراحی شده، به این جهت که با صدها ترکیب‌بندی مختلف قابل چیدمان باشند و به این شکل ارتباطهای ۲،۴ نفره و یا حتی بیشتر تا ۱۰ نفر را آسانتر می‌کند. برای اهداف مختلف در کلاس مثل همه رو به جلو یا جداگانه و یا هنگام کار گروهی نیز فرم های دایره ای و نعلی این میز تحریر ایده آل است.


صندلی اداری Pad Chair بر گرفته از فرم کلاسیک صندلی مدارس اما با ساختاری جدید است. این محصول هم مثل میز تحریر از همین کمپانی و حاصل کار همان طراح است. از ویژگی‌های آن میتوان به تجربه کاربری بهتر، که موجب پیشرفت ارتباط در کار گروهی می‌شود اشاره کرد. به گفته آقای مارسلو الگری ارگونومیک بودن، مقاومت فیزیکی بالا و دوام از شاخصه های اصلی این صندلی است. "در واقع دغدغه اصلی ما ایمنی این محصول در مواجهه با دانش‌آموزان بود به همین دلیل طوری طراحی شده که لبه های کاملا دوار که جایگزین فرم تیز آنها شده مانع از برخورد و یا گیر کردن کاربران به صندلی میشود." زیر دستی این صندلی به دلیل اینکه روی یک اسکلت فلزی جوشکاری شده قرارگرفته دارای ویژگی چرخشی است که هم افراد چپ دست و هم راست دست به آسانی از آن استفاده کنند. این تحرک و تطبیق پذیری در واقع بهینه‌سازی طرز قرار گرفتن آن است که آزادی عمل بیشتری برای حرکت دارد. در قسمت پایین صندلی فضایی با ظرفیت نگهداری قابل توجه طراحی شده که در واقع برای نگهداری کیف مدرسه مناسب است و چون کل اسکلت این صندلی در نهایت به چرخ های ضخیم و بزرگ منتهی می‌شود سهولت حرکت در فضا را دوچندان کرده است.

logo-samandehi