نشست "ادیسه فضایی" برگزار می‌شود

در ادامه سلسله نشست‌های خانه آفرینش صفوی در اصفهان نشست، "ادیسه فضایی2" با هدف افزایش خلاقیت در میان معماران برگزار می‌شود.

در تعریف این نشست آمده است:چگونه از تفکر طراحی برای خلق ایده‌های جدید استفاده کنیم؟

خلاقیت در درون هریک از ما وجود دارد. مهم باور داشتن به توانایی خود در شکوفا ساختن خلاقیت‌های درونی است. سؤالی که گاه برای هریک از ما ایجاد می‌شود آن است که "آیا من هم می‌توانم طراحی خلاق باشم و از رسیدن به طرحی دلخواه لذت ببرم؟". کارگاه ادیسه فضایی با هدف ایجاد این باور که هریک از ما می‌توانیم خلاق باشیم به ماجراجویی پیرامون روند حل مسائل آشنای اطراف ما می‌پردازد.

پایه‌ و ا‌ساس این کارگاه بهره‌گیری از روش تفکر طراحی (Design Thinking) برای حل خلاقانه‌ی مسائل است. تفکر طراحی که به عنوان روشی برای حل مسئله به صورت خلاقانه و نوآورانه در جهان امروز شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر توسط مدرسه طراحی دانشگاه استنفورد (d.school of Stanford) توسعه داده شده است. این کارگاه با به‌کارگیری فرآیند تفکر طراحی، حل مسائل را با طراحی همه‌ی عوامل تأثیرگذار بر موضوع (دیدگاه جامع‌نگر) جستجو می‌کند. بنابراین در این فرآیند توجه به زمینه و ارتباطات اجزای فضا در حل مسائل و طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کارگاه به صورت عملی برگزار می‌شود و تمرین‌های آن با هدف انجام مراحل ذکر شده در فرآیند تفکر طراحی به صورت گروهی انجام می‌‌‌شوند. روند شناخت نیازها، ایده‌پردازی و رسیدن به طرح، از طریق طراحی و گاه ساخت نمونه‌ی مدل‌ها صورت می‌گیرد. موضوعات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شرکت‌کنندگان، با مسائل مطرح در زندگی روزمره مواجه می‌شوند و به حل خلاقانه‌ی این مسائل از روش مذکور می‌پردازند.

در این نشست حسین سپهری، کارشناس ارشد طراحی صنعتی دانشگاه پارس، طراح و تسهیل‌گر کارگاه‌های نوآوری و خلاقیت؛ امیررضا اردکانی، دکتری معماری دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه؛ امین جناب، کارشناس ارشد معماری دانشگاه علم‌وصنعت، مدرس و معمار و محمد‌مهدی توکلیان، کارشناس معماری دانشگاه تهران به عنوان اساتید و سخنران حضور دارند.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند دوشنبه و سه شنبه مصادف با 19 و 20 مهرماه از ساعت 9 الی 13 به خانه آفرینش صفوی واقع در اصفهان مراجعه کنند.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو فضا می‌توانند با شماره تلفن 09138039295 تماس حاصل نمایند و یا برای ثبت نام به سایت evand.com مراجعه کنند.

منبع:هنرآنلاین

logo-samandehi