نمایشگاه معماری «طراحی با گفت و شنود» در نیاوران برگزار شد

نمایشگاه معماری «طراحی با گفت و شنود» به منظور پاسخ گویی به پرسش‌های خاص فرآیند طراحی و معماری با ارایه پروژه‌های تحقق یافته در سراسر جهان در مقوله‎های شهرسازی، با حضور سفیر آلمان در تهران برگزار شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، نمایشگاه معماری «طراحی با گفت و شنود ـ معماری فون گرکان، مارگ و شرکا» نخستین بار در شهر «هوشی مین» ویتنام برگزار شده است و شهرهای سانتیاگو در شیلی، ریو در برزیل و پکن در چین تاکنون میزبان آن بوده‎اند.
این نمایشگاه معماری دارای دو بخش است: در یک بخش پروژه‌های تحقق یافته gmp در سراسر جهان در مقوله‎های شهرسازی، اجرا و ... ارائه می‌شوند و در بخش دیگر نیز پروژه‌ها و طرح‌هایی که gmp در سال‌های گذشته در ایران انجام داده، نمایش داده خواهد شد.
«میشائیل کلور برشتولد» سفیر آلمان در تهران با حضور در آیین گشایش این رویداد، گفت: سابقه طولانی روابط میان تهران و برلین مدام به ما یادآور می‌شود که آلمانی‌ها و ایرانی‌ها در این فضای خلاقیت به خوبی با هم روبرو می‌شوند و سابقه‌ای طولانی در تبادل هنر و اندیشه دارند.
سفیر آلمان افزود: البته اثبات این ادعا فقط نمونه دوستی میان گوته و حافظ و عشق مشترک آنها به شعر نیست. اینک معماری نمونه‌ای بهتر برای این ادعاست. چرا که ما را به این فضای خلاقیت می‌برد و بیشتر از آن عمارت‌ها و شهرها، به شکل ملموسی فضایی برایمان ایجاد می‌کند که زندگی ما در آن جریان دارد و ما در آن با خودِ خود مواجه می‌شویم.
سفیر آلمان با اشاره به حفظ توافق هسته‌ای خاطر نشان کرد :ما می‌خواهیم این توافق را حفظ کنیم، چرا که این توافق برای همه ما خوب و مهم است. در غیر اینصورت با بحران‌ها و منازعات پیچیده‌ای در سراسر خاور نزدیک و خاورمیانه روبرو خواهیم شد.
وی افزود: برای راضی نگه داشتن هموطنانمان لازم است نگاه خود را از سیاست خارجی کلاسیک، به چپ و راست برگردانیم. به نگاهی نیاز داریم که ابعاد فرهنگی را در هم در برگیرد.
در ادامه این برنامه محمد حسین ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی،گفت: در سخنان آقای مارک به گسست از گذشته اشاره شد و متاسفانه ایران هم در این زمینه روند تنزلی طی کرده است که این مسئله‌ای جدی است و آنچه امروزه در دنیا مطرح است تلاش برای پیوند گذشته و امروز، ضمن حفظ خلاقیت‌های معماری است.
ایزدی افزود: وزیر راه و شهرسازی اندیشه‌ای را تحت عنوان ایرانشهر مطرح کردند که ما با نگاه به گذشته این انقطاع را برطرف کنیم و این پیوند را ایجاد کنیم.
سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران نیز در سخنانی با اشاره به این مطلب که معماری سازنده از گفت و گو آغاز می شود گفت: گفت و گو بین طراح و سازنده و بهره بردار اتفاق می افتد. معماری های مناسب توجه به زیست بوم در منطقه دارد و یکی از رموز موفق معماران GMP در سراسر کشور توجه به فرهنگ آن منطقه بوده است که حاصل آن سازه هایی است که علاوه بر مدرن بودن و جهانی بودن بو می است.
سجادی با ابراز خشنودی از برگزاری این نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران به عنوان یکی از آثار و مکان های ارزشمند معماری نوین ایران گفت: امیدوارم این نمایشگاه آغاز فصل جدیدی از همکاری های معماران ایرانی و آلمانی باشد.
نمایشگاه معماری«طراحی با گفت و شنود» با حضور سفیر آلمان در ایران، محمدجواد حق‎شناس، عضو شورای شهر تهران، رئوف قادری، مدیر عامل شهر آفتاب ،سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و نیز جمعی از معماران و علاقه مندان به معماری در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.
نمایشگاه معماری «طراحی با گفت و شنود ـ معماری فون گرکان، مارگ و شرکا» از 5 تا 27 مهرماه در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت 10 الی 20 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 20 به گالری شماره 1 این فرهنگسرا مراجعه کنند.

logo-samandehi