برگزاری نشست «بازنمایی موجودات زنده انتزاعی در تزیینات گچی معماری مذهبی» در دانشگاه تهران


نشست «بازنمایی موجودات زنده انتزاعی در تزیینات گچی معماری مذهبی» با سخنرانی امیرحسین صالحی دوشنبه ۱۶ مهرماه در پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن مطالعات معماری ایران، امیرحسین صالحی کارشناس ارشد باستان‌شناسی پیش از اسلام و دکترای باستان‌شناسی اسلامی است. ایشان در حال حاضر پژوهشگر دانشگاه الزهرا در برنامه همکاری با محققان غیر مقیم زیر نظر امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.
ایشان فرصت مطالعاتی خود را در سال ۲۰۱۳ زیر نظر پروفسور شیلا بلر در کالج بوستون آمریکا گذرانده و در سال ۲۰۱۶ پروژه فوق دکتری خود را در معماری اسلامی در دانشکده هنر و علوم هاروارد انجام داده‌اند. پروژه ایشان در دانشگاه هاروارد "Figural Representation in the Stucco Ornament of Religious Architecture in Khorasan" مرتبط با این نشست است. در این پژوهش به بررسی بازنمایی موجودات زنده در بناهای مذهبی پرداخته شده است. این بازنمایی به دو روش صورت‌های انتزاعی و کتیبه‌های صورت‌دار است. معرفی این نقشمایه‌ها و تلاش برای پی بردن به تفکر بانیان بناها و هنرمندان این سبک از دستاوردهای این پژوهش است.

این نشست روز دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷، از ساعت 10 الی 12 در سالن قطب علمی فناوری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. حضور در این نشست برای علاقه‌مندان آزاد است.

logo-samandehi