جستجوی مایکروسافت برای یافتن شریک معماری جهت ساخت شهرهای هوشمند


معماری و تکنولوژی مهم ترین موضوع قابل بحث برای شرکت های طراحی و تکنولوژی است. بخصوص اینکه در طول یک دهه گذشته رابطه بین تکنولوژی و معماری عمیق تر شده و شرکت های مشهور اعم از مایکروسافت، اپل و گوگل در این زمینه با هم به رقابت پرداخته اند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از آرل، شرکت معماری WZMH یکی از همکارن مایکروسافت در پروژه تبدیل چگونگی ارتباط افراد در محیط زندگی می باشد. همچنین شرکت سازنده پانل های هوشمند سازه ای (ISP) زیرساخت پلاگین "نصب و شروع" طیف گسترده ای از دستگاه ها و فضاهای سازگار برای کنترل از راه دور را به این دو شرکت معرفی کرده است.

شرکت WZMH اولین گروه معماری به شمار می رود که در پیشبرد چنین برنامه ای پذیرفته شده، و هسته اصلی طراحی خود را بر اساس برنامه های کاربردی سازمان های مرتبط با هوش مصنوعی ارائه می دهد. برنامه Insider Labs در جستجوی شرکت های تاسیس شده و استارت آپ های مهم است که با شرکت مایکروسافت همکاری می کنند، که این پایگاه ها در ردموند ایالت متحده، شنزن چین، و مونیخ آلمان واقع شده اند. محصولاتی که توسط این کمپانی ها ارائه شده شامل نسخه های توسعه یافته، اولیه و آزمایش شده می باشند که برخی از محصولات در طول چند سال گذشته جهت تجاری سازی در بازارهای فروش قرار گرفته اند.

یکی از ساده ترین و اجرایی ترین وسایل هوشمند پنلی است که توسط صدای کاربر یا لمس صفحه قابل مدیریت بوده و توسط اینترنت با تمام وسایل خانه ارتباط برقرار کند. شرکت شیائومی یکی از کمپانی هایی است که جدیدترین محصولات خانگی خود را بر اساس سیستم مرکزی و اپلیکیشنی اختصاصی بر روی تلفن های همراه تولیدکرده است. حال این ایده یکی از جاه طلبی های دوست داشتنی مایکروسافت محسوب می شود که به جای خانه یا آپارتمان، به یک شهر هوشمند اندیشیده است. اینکه بتوان گرمایش، سرمایش، تهویه، نور، وسایل ارتباطی (آسانسور، حمل و نقل و ...) را در یک یا چندین مجموعه بسیار بزرگ مدیریت کرد، آن هم توسط چند اپراطور ساده درون یک اتاق. چنین کانسپتی با این اراده اجرایی می تواند هزینه زیرساخت های معماری را تا حد زیادی کاهش دهد.

logo-samandehi