نرم‌افزاری برای کاوش در انواع مواد ساختمانی


شرکت مهندسی Fast + Epp مستقر در ونکوور نرم افزاری رایگان به نام Concept برای معماران و طراحان ساخته است که امکان کاوش در انواع مواد ساختمانی را برای آنها فراهم کند.

به گزارش گالری آنلاین، این نرم افزار اکنون برای آیفون و رایانه رومیزی در دسترس است. این واسط به طراحان امکان می‌دهد چوب، بتن و فولاد را از نظر زیبایی شناسی بررسی کنند و در عین حال اطلاعات بیشتری درباره ترکیب و امکان سنجی این مواد ارائه می‌کند.

این نرم‌افزار کاربردی در ابتدا به منظور فراهم کردن رابطی برای مرور آسان تصاویر الهام بخش و محاسبات امکان سنجی مواد خلق شد. از زمان انتشار اپلیکیشن آیفون، Concept گسترش داده شده تا با رایانه‌های رومیزی نیز سازگار باشد. این ویژگی جدید به Concept امکان ارائه اطلاعات به معماران در دفتر کار، کارگاه ساختمانی و جلسه با مشتری را می‌دهد.

Paul Fast، بنیان‌گذار و شریک در Fast + Epp می‌گوید: «رایگان بودن Concept به این دلیل است که ما می‌خواستیم آن را به سادگی برای تعداد هر چه بیشتری از معماران و طراحان قابل دسترس کنیم. دسترس پذیری اخیر Concept برای رایانه‌های رومیزی جستجوی مواد و انجام محاسبات را روی یک دستگاه واحد برای معماران پیش از اولین نشست آنها با همکاران و مشتریان را ساده‌تر هم کرده است».

Fast + Epp به عنوان یک شرکت مهندسی سازه باور دارد اپلیکیشن Concept قادر است به عنوان یک مهندس سازه به سادگی در دسترس باشد. Stephen Grim از گروه معماری Olson Kundig می‌گوید: «با توجه به عصر دیجیتالی که در آن به سر می‌بریم و تمایل (معماران) به اجرای مدل‌های Revit از همان ابتدا پیش از شروع به اجرای سازه، این کند و کاوی کارآمد برای معین کردن برخی معیارهای اولیه است».

logo-samandehi