معماران در پی ساخت شهری از شیرینی


معماران برای شرکت در یک نمایشگاه معماری سالانه قصد دارند یک شهر ساخته شده از شیرینی را جهت برانگیختن میل به طراحی بسازند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از رویترز نوشت، معماران برای اینکه نشان بدهند طراحی‌های شهری می‌تواند جالب و حتی خوشمزه باشد، مصالح سنتی ساختمان‌سازی را با شکر و ادویه، برای ساخت یک شهر خوراکی شیرینی زنجبیلی جایگزین کردند و قرار است این شهر خوراکی در موزه ویکتوریا و آلبرت شهر لندن به نمایش گذاشته شود.

این نمایشگاه سالانه معماری توسط موزه معماری لندن در تاریخ ۸ دسامبر تا ۶ ژانویه (۱۷ آذر تا ۱۶ دی) برگزار می‌شود. در این نمایشگاه از معماران، طراحان و مهندسان خواسته شده که یک شهر پایدار و جامع از آینده را خلق کنند.

یکی از طراحان به نام «رابرت نولان» درباره شرکت در این نمایشگاه می‌گوید: "ما مدل‌های زیادی را طراحی می‌کنیم تا به هدف نمایشگاه دست پیدا کنیم. اگر بتوانی خودت را ببینی که با شیرینی زنجبیلی در حال خوش گذرانی هستی و سپس چیزی را که می‌خواهی بسازی را با واقعیت پیوند بزنی متوجه خواهی شد که این کار خیلی هم سخت و دور از واقعیت نیست."

در این شهر ساخته شده از شیرینی یک ماشین ریسمانی ساخته شده از سس، مسیر دوچرخه سواری و پیاده رو ساخته شده از شکر وجود دارد در حالی که طراحان یک پناهگاه مدرن را برای افراد بی‌خانمان نیز طراحی کرده‌اند.

نولان همچنین معتقد است باید حین ساختن شهر خیلی مراقب باشیم چراکه ممکن است در بین ساخت آن متوجه گم شدن یکی از قطعه‌ها به‌دلیل خورده شدن شویم."

logo-samandehi