بلندترین برج غرب اروپا در یک روستا ساخته می شود


یک شرکت دانمارکی آسمان خراش جدیدی را با ارتفاع بیش از ۳۰۰ متر طراحی کرده است که به بلندترین برج در غرب اروپا تبدیل خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرک دیلی نوشت، این پروژه که قرار است در منطقه‌ای روستایی در نزدیکی شهر «‌براند» (brande) دانمارک با جمعیت ۷۰۰۰ نفر ساخته شود، از فاصله ۳۷ متری از هر نقطه‌ای قابل مشاهده خواهد بود. این پروژه شامل آسمان‌خراشی با طبقاتی برای دفاتر اداری یک کمپانی مد، یک هتل و دهکده‌ای از خانه‌هایی با سقف سبز است، چرا که یکی از اهداف این کمپانی اجرای پروژه‌ای با رویکرد «سازگاری با محیط زیست» است.

شهردار شهر «‌براند» در این خصوص بیان کرد: «تاکنون هیچ‌گونه ابراز نگرانی و یا مقاومتی درخصوص انجام این پروژه از سوی اعضای شورای شهر صورت نگرفته است. بدون شک این برج به بزرگترین شاخصه این شهر تبدیل خواهد شد، با این حال اطمینان دارم این پروژه تمام «‌یوت لاند» را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شورای این شهر مجوز ساخت این پروژه را ماه پیش تصویب کرد و مراحل ساخت آن امسال آغاز خواهد شد. طرح اولیه این پروژه برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ مطرح شد و گمان می‌رود تا سال ۲۰۲۳ از این پروژه رونمایی شود.

از دیگر آسمان‌خراش های بلند اروپا می‌توان به «برج فدراسیون» با ۳۷۴ متر ارتفاع و یا برج «اوکو» با ارتفاع ۳۵۴ متر در روسیه، برج «شارد» لندن با ۳۰۶ متر ارتفاع اشاره کرد.

برج "فدراسیون"

برج "اوکو"

برج "شارد"

logo-samandehi