Rozana Montiel برنده جایزه معماری پایدار 2019


طراح معمار Rozana Montiel به همراه Werner Sobek، Ersen Gürsel، Ammar Khammash و Jorge Lobos جایزه جهانی معماری پایدار را کسب نمودند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از آرل، این جایزه اولین بار در سال 2006 توسط Jana Revedin بنیان گذاری شده و هر سال 5 معمار را که در زمینه معماری پایدار به فعالیت پرداخته اند را معرفی می کند. این جایزه رویکردی نوآورانه جهت مشارکت برای پاسخگویی به نیازهای جوامع امروز همچون: اقتصاد و توسعه ساخت و ساز می باشد تا پایداری را به عنوان مترادف بخش از عدالت اجتماعی و شهری نشان دهد.

پروژه Rozana Montiel به دلیل تمرکز بر روی مشارکت های اجتماعی و تعامل عموم با فضا به عنوان طرح برگزیده انتخاب گردید، که این مورد یک ویژگی مهم و برجسته برای بنیاد معماری پایدار محسوب می شود.

بنا به اظهارات Montiel این پروژه فضاها را برای تعاملات اجتماعی منعطف کرده و نتیجه عرصه بندی یک فضای اجتماعی با بافت طبیعی منجر به مکانی با عنوان "با هم بودن" خواهد شد. آنچه که در چشم انداز معماری مهم است، مدیریت فضاهای آزاد بوده تا به افراد اجازه دهد محدودیت های فضای عمومی را برچینند و بتوانند در محدوده ای باز با هم مذاکره کنند. این فضای کوچک و ساده بیانگر یک تکه از اسباب بازی لگو است که بخش تهی یک فضا را به بهترین شیوه تکمیل نموده است.

logo-samandehi