پروژه معماری احیای خیابان انقلاب برگزیده یک جایزه معماری

نام پروژه معماری احیای خیابان انقلاب به عنوان یکی از شانس‌های دریافت جایزه معماری بنیاد آقاخان اعلام شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، با اعلام رئیس مسابقه معماری بنیاد آقاخان در شهر کازان در روسیه، پروژه معماری احیای خیابان انقلاب جزو ۲۰ پروژه منتخب در مرحله اول انتخاب شد.

انقلاب

جایزه معماری بنیاد آقاخان یکی از جوایز معماری جهان است که هر سال جایزه اول خود را به پروژه برگزیده در نقاط مختلف دنیا که اصول معماری را با استانداردهای جهانی به همراه داشته باشد، توسط یک تیم داوری بین‌المللی بررسی و اعلام می‌کند.

در این مرحله، ۲۰ پروژه از کشورهای مختلف جهان از جمله روسیه و ایالات تاتار شهر کازان، امارات متحده عربی با ۳ پروژه، عمان، بحرین، قطر، اوگاندا، جیبوتی، بنگلادش، ترکیه، فلسطین، لبنان، اتیوپی، سنگال و چین حضور دارند.

پروژه حذف زواید و احیای محور خیابان انقلاب در سال ۱۳۹۵-۱۳۹۴ توسط سازمان زیباسازی شهر تهران مورد توجه قرار گرفت و با مهندسین مشاور مطالعات و مرمت ایوان به سرپرستی امیرمسعود انوشفر و دو تن از همکاران او عبدالعظیم بهمنیار و محدثه دریکوندی برای طراحی و نظارت همکاری داشتند.

پروژه احیای محور خیابان انقلاب به عنوان پروژه شهری و حائز اهمیت ارزش‌های تاریخی و اجتماعی برای شهر تهران با بیش از ۱۱۴ ساختمان و ۵۴ بلوک که دارای ارزش‌های معماری، تاریخی و فرهنگی است این بار توانست توجه داوران یکی از جوایز معماری جهان را به خود جلب کند.

جایزه برگزیده بنیاد آقاخان که هر سه سال یک بار برگزار می‌شود، پروژه نهایی معماری خود را در سال ۲۰۱۹ به‌زودی توسط گروه داوران بین‌المللی اعلام خواهد کرد.

logo-samandehi