شهردار منطقه ۶ خبر داد:

آرام‌سازی کیفی خیابان نجات‌اللهی به نفع تقویت حضور عابران پیاده

شهردار منطقه ۶ از آرام‌سازی کیفی خیابان نجات‌اللهی به نفع تقویت حضور عابران پیاده خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، دهداری‌پور در آئین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی و پروژه بهره‌برداری از تابلوی گذر صنایع دستی تهران گفت: خوشحالم همزمان با هفته صنایع دستی و روز جهانی صنایع دستی یکی از خیابان‌های مهم و قدیمی تهران و منطقه ۶ به عنوان گذر صنایع دستی معرفی می‌شود.

وی افزود: با توجه به استقرار تعداد قابل توجهی از صنوف فروش صنایع دستی در خیابان نجات‌اللهی، این خیابان به لحاظ عرفی و اجتماعی به عنوان راسته اصلی فروش صنایع دستی شناخته می‌شود. علی‌رغم شناخت عرفی شهروندان از این گذر به دلیل فقدان و یا کمبود نشانه‌های آگاهی رسان و همچنین نبود زیبایی‌های بصری لازم جهت جذب گردشگر این معبر هیچ‌گاه نتوانسته جایگاه خود را به عنوان یک راسته گردشگرپذیر پیدا کند.

image.png

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل خیابان نجات‌اللهی و وجود بسیاری از خانه‌های واجد ارزش تاریخی در این محور و همجواری بسیاری از مراکز اداری و تجاری با آن، بهره‌گیری از هویت تاریخی، اجتماعی این محور مورد توجه مدیران شهری منطقه قرار گرفته‌اند. لذا آرام‌سازی کیفی خیابان به نفع تقویت حضور عابران پیاده و تقویت فضاهای خدمات پشتیبان گردشگر، ایجاد پارکینگ، تقویت علائم و نشانه‌های آگاهی‌دهنده در مسیرهای منتهی به این گذر در حال انجام است.

شهردار منطقه ۶ تاکید کرد: ارتقا کیفی فضاهای شهری، بهسازی محیط نما و منظر نیز در دستور کار قرار گرفته تا این خیابان به شایستگی به عنوان گذر صنایع دستی ایران شناخته شود. در این میان دریافت حداکثری دیدگاه‌های ذی‌نفعان از جمله صاحبان صنوف صنایع دستی، کسبه، ساکنین و شاغلین در محدوده مورد توجه قرار گرفته تا پس از برنامه‌ریزی‌های انجام شده هفته صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی خیابان نجات‌اللهی به عنوان گذر صنایع دستی انتخاب شود.

وی ادامه داد: مهمترین هدف ما در ایجاد گذر صنایع دستی تقویت پیاده‌مداری، احیای ارزش‌ها، تقویت زندگی شبانه، بالا بردن نشاط و پویایی اجتماعی و تقویت کسب و کار محلی در این محدوده است. با توجه به قدمت واحدهای فروش صنایع دستی و همچنین تنوع صنایع دستی عرضه شده در این خیابان و وجود هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها می‌تواند گذر صنایع دستی خیابان ویلا را عامل پیونددهنده عناصر گردشگری بخصوص گردشگری فرهنگی دانست.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که با توجه به توصیه رهبر انقلاب به تکیه بر اقتصاد داخلی می‌توان روی ظرفیت‌های صنایع دستی حساب ویژه‌ای باز کرد و در آینده‌ای نزدیک تعداد فروشگاه‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در هفته صنایع دستی در این خیابان بازار ویژه صنایع دستی اقوام دایر خواهد بود تا این شروع قوی نویدبخش روزهای خوبی برای صنعت صنایع دستی کشور باشد.

logo-samandehi