ظاهر کلیسای نوتردام تغییر نخواهد کرد

پارلمان فرانسه اخیرا قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن، مراحل بازسازی کلیسای نوتردام باید به گونه‌ای اجرا شود که هیچ تغییری در ظاهر کلیسای بازسازی شده نسبت به گذشته ایجاد نشود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته آرت نیوزپیپر، پس از آن که پارلمان فرانسه از تصویب قانون ساخت بخش‌های آسیب‌دیده کلیسای نوتردام بدون ایجاد هیچ‌گونه تغییری نسبت به ظاهر سابق آن خبر داد،‌ ده‌ها طرح ارائه شده توسط طراحان مختلف برای بازسازی سقف نوتردام بی‌آنکه ثمر بخش باشند، در مرحله طرح باقی ماندند.

کلیسای نوتردام

برخی از طرح‌های ارائه شده برای مسابقه‌ای که دولت فرانسه برای خلاقانه‌ترین ایده‌های بازسازی سقف نوتردام برگزار کرده بود، ایده سقف گلخانه‌ای، سقف شیشه‌ای و استخر در بام نوتردام را شامل می‌شود.

یکی از چندین طرح ارائه شده برای بازسازی نوتردام

در شانزدهم جولای، یعنی ۹۵ روز پس از آتش‌سوزی مهیب کلیسای نوتردام، قانون آغاز رسمی بازسازی کلیسای نوتردام بلاخره توسط پارلمان فرانسه به تصویب رسید.

پس از حادثه آتش‌سوزی ویرانگر این کلیسا،‌ کمک‌های مالی پیشنهاد شده توسط کمپانی‌های مختلف و حتی کمک‌های مالی شخصی به رقم حیرت‌آور یک میلیارد یورو رسید.

سه خانواده از ثروتمندترین خانواده‌های فرانسه قول دادند در مجموع ۵۰۰ میلیون یورو برای بازسازی این کلیسا اهدا کنند. با توجه اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولان کلیسای نوتردام هیچ یک از وعده‌های کمک‌مالی پیشنهاد شده تا امروز به مرحله اجرا نرسیده‌اند.

سوال مهم اینجاست که چه کسی مسؤلیت پروژه بزرگ بازسازی و ترمیم این کلیسای مشهور را به عهده خواهد داشت؟ کارشناس‌های بسیاری هم‌اکنون برای بازسازی کلیسای نوتردام استخدام شده‌اند. بسیاری از این کارشناس‌ها از پروژه‌های بازسازی دیگری انصراف داده‌اند تا در این مکان حاضر باشند،‌ اما هیچ یک توانایی پذیرش مسولیت بازسازی این کلیسای بزرگ را ندارند. اغلب آن‌ها تاکنون در پروژهای بازسازی کوچک با بودجه‌های ۱۰ میلیون یورویی فعالیت داشته‌اند.

با این حال مسؤلیت معماری این پروژه عظیم را «فیلیپ ویلنوو» سرپرست معماران پروه بازسازی کلیسای نوتردام بر عهده خواهد داشت.

«ویلنوو» چندی پیش از تاثیرات منفی و مخرب موج گرمای شدید این روزهای پاریس بر روند بازسازی کلیسای نوتردام خبر داده بود و به دلیل پیچیده بودن روند بازسازی درخواست پیوستن دو معمار ارشد دیگر را ارائه داده بود.

logo-samandehi