بازسازی کلیسای «نوتردام» به تعویق افتاد

پس از آنکه روند بازسازی کلیسای نوتردام به دلیل‌ نگرانی‌های ناشی از مسمومیت سرب کارگران متوقف شد، مقامات فرانسه اعلام کردند روند بازسازی این کلیسا از نوزدهم آگوست از سر گرفته می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته آرت دیلی، نگرانی مطرح شده در رابطه با مسمویت ناشی از سرب کارگران نتردام، دانش‌آموزان و ساکنین نزدیک به کلیسا از جایی شروع شد که، آزمایشات و تحقیقات دانشمندان از میزان بالای آلودگی سرب در کلیسای نوتردام، مدارس و خانه‌های مسکونی نزدیک به این کلیسا خبر داد.

صدها تن سرب موجود در سقف و مناره‌های کلیسای نوتردام در جریان آتش‌سوزی مهیب پانزدهم آوریل ذوب شد.

بازسازی نوتردام

پس از آنکه برای هفته‌های متوالی وجود هرگونه خطر ابتلا به مسمومیت ناشی از سرب انکار می‌شد، مقامات فرانسه در نهایت در اواخر ماه جولای اعلام کردند اقدامات مراقبتی آن‌ها کافی نبوده است. به دنبال این اظهارات دو مدرسه نزدیک به کلیسای «‌نوتردام» پس از مشخص شدن میزان بالای آلودگی سرب منطقه، تعطیل شدند.

از آن پس مقامات این کشور، با در نظر گرفتن روش‌های جدیدتر برای پاکسازی بقایای سرب از زمین‌های اطراف مدرسه، اقدامات امنیتی جدی‌تری برای محافظت افراد حاضر در پروژه بازسازی «‌نتردام» در پیش گرفته‌اند.

به گفته‌ی مقامات این کشور هیچ کدام از مدارس تعطیل شده تا ماه سپتامبر شروع به کار نخواهند کرد مگر این‌که تمامی خطرهای احتمالی رفع شده باشد.

کلیسای نوتردام فرانسه در پانزدهم آوریل دچار آتش سوزی مهیبی شد و در نهایت بخش اعظمی از سقف این کلیسا به طور کلی از بین رفت. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در اولین واکنش‌های رسمی به این حادثه،‌ مهلت پنج ساله را برای اتمام روند بازسازی این کلیسا تعیین کرد. هرچند این تصمیم، واکنش و اعتراض کارشناسان و مدیران موزه‌های مختلف را به دنبال داشت.

logo-samandehi