هشدار در مورد گودبرداری غیرمجاز در«بیمارستان سینا»

شهردار منطقه ۱۲ در مورد ساخت و ساز و گود برداری غیر مجاز در داخل بیمارستان سینا هشدار داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، علی محمد سعادتی در مورد اخطاریه تخریب و گودبرداری بیمارستان سینا با بیان اینکه این بیمارستان در سال ۹۶ برای احداث ساختمان یک مجموعه تخصصی ۱۱طبقه برای بیماری ام اس کلنگ زنی انجام داد، گفت: این کلنگ زنی بدون اخذ مجوزهای لازم انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان سینا در محدوده ساختمان‌های میراث قرار دارد و به دلیل مجاورت در حریم میراثی باید بتواند ضوابط سازمان میراث فرهنگی را نیز پاس کند، تاکید کرد: از سال ۹۶ تا اردیبهشت سال جاری رایزنی مسئولان بیمارستان سینا با مسئولان سازمان میراث فرهنگی ادامه داشت تا این که در نهایت توانستند اجازه سازمان میراث فرهنگی را به شرط ارایه نقشه ساختمانی اخذ کنند.

سعادتی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه جاری تاکنون به شهرداری فشار می‌آورند که با توجه به موافقت ضمنی میراث فرهنگی، اجازه ساخت و ساز به آن‌ها بدهد، گفت: این در حالی است که نه تاییدیه نظام مهندسی، نه تاییدیه آتش نشانی و نه حتی نقشه ساختمانی به شهرداری ارائه کردند.

وی با طرح این سوال که شهرداری تهران بر چه اساسی به این بیمارستان مجوز ساخت دهد؟ تاکید کرد: اگر خدای ناکرده حین انجام پروژه ساختمانی اتفاقی رخ دهد و یک نفر جان خود را از دست بدهد چه پاسخی می‌توانیم بدهیم؟

سعادتی افزود: پهنه این ساختمان s۲۲۲ است و طرح آن باید در کمیسیون ماده ۵ مصوب شود. قانون برای همه یکسان و تضمین کننده موفقیت درست است و ما نمی‌توانیم برای این ساختمان ۱۱ طبقه بدون رعایت مقررات اجازه ساخت صادر کنیم.

وی با بیان این که متاسفانه چند روز پیش یکی از مدیران بیمارستان با انتشار مطالبی خلاف واقع و با تحریک عواطف انسانی مبنی بر این که شهرداری اجازه نمی‌دهد که بیماران ام اس دارای مرکزی مجهز شوند، گفت: بر اساس قانون قبل از هر گونه اقدام به تخریب و گودبرداری باید گزارش وضعیت ساختمان‌های همجوار به مراجع ذیربط ارائه شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است و اگر خدایی نکرده بر اثر ریزش گود یکی از صدها نفری که در محوطه بیمارستان تردد می‌کنند جان خود را از دست دهد، چه کسی پاسخگو است؟

سعادتی تاکید کرد: برخورداری از ساختمانی ایمن و مقاوم برای همه بیماران لازم است. مسئولان بیمارستان باید اجازه دهند ساختمان را مهندسان صاحب صلاحیت بر اساس قوانین نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان بسازند.

تاکنون چندین اخطاریه ازسوی شهرداری تهران به مدیریت بیمارستان سینا درمورد گودبرداری غیرمجاز ارسال شده است که یکی از این اخطاریه‌ها به شرح زیر است:

logo-samandehi