برگزاری نخستین نشست معماری معاصر مساجد در فرهنگستان هنر

نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی معماری معاصر مساجد 14 مهر 1398 در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط‌ عمومی فرهنگستان هنر، نخستین نشست از سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد با سخنرانی سید محمد بهشتی، عضو پیوسته و رئیس گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر، و شهرام پازوکی، عضو گروه فلسفه هنر فرهنگستان هنر، همراه خواهد بود. محمدسعید ایزدی، دیگر عضو گروه تخصصی معماری و شهرسازی،دبیر این سلسله نشست‌ها و عهده‌دار راهبری سخنرانی‌هاست.

سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد در راستای اهداف و مأموریت‌های گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر، با همكاری دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی؛ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ و همچنین دیگر دستگاه‌های مرتبط، به موضوع معماری معاصر مساجد می‌پردازد. این گروه، در نظر دارد پس از برگزاری این سلسله نشست‌ها، بیانیه‌ای با هم‌فکری متخصصان تهیه و تدوین کند و سپس آن را به‌منظور سیاست‌گذاری و سامان‌دهی وضعیت معماری مساجد، به شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط پیشنهاد دهد.

این سلسله نشست‌ها، که با حضور استادان و صاحب‌نظران حوزه معماری و شهرسازی و میان‌رشته‌ای برپا خواهد شد، با طرح بنیان‌های نظری آغاز می‌شود و به معرفی نمونه‌هایی از تجارب موفق و ناموفق معماری معاصر مساجد در كشورهای اسلامی و همچنین معماری ایرانی می‌پردازد.

نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی معماری معاصر مساجد، روز یکشنبه 14 مهر 1398 ساعت 16، آغاز می‌شود و از آن پس، به مدت دَه جلسه هر دو هفته یک‌بار روزهای یکشنبه‌ در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر، به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره 1552، میزبان هنردوستان خواهد بود.

logo-samandehi