ترکیب خانه، گالری و استودیو نقاش در یک بنا

هنرمند نقاش اهل غنا amoako boafo از مهندس معمار به نام tzou lubroth Architekten خواسته است تا با طراحی یک توپولوژی ترکیبی منزل مسکونی، استودیوی نقاشی، گالری و همچنین تسهیلات و امکانات لازم برای اسکان سه هنرمند را در غنا با یکدیگر ادغام کند.


به گزارش گالری آنلاین، انگیزه ایجاد این پروژه، میل Baofo برای بازگشت به وطنش، Accra و ایجاد نیرو و توانی تازه در عرصه هنری شهر است.

منطقه ای که این ساختمان مسکونی، با طراحی tzou lubroth Architekten ، در آن واقع شده توسط یک شبکه شهری با خیابان های عمود بر هم و مسیر دسترسی ساحلی احاطه شده است. این منزل مسکونی از دو بخش تشکیل شده که با تغییرات جزئی در هندسه ساختمان به یکدیگر مرتبط می شوند. خانه و استودیوی این هنرمند در یک بخش و اقامتگاه ها، نهارخوری و گالری نیز در بخش دیگر ساختمان قرار دارد.


در وسط حیاط، پلکانی مارپیچ قرار دارد که از استخر به گالری عمومی منتهی می شود. با پیوند و در هم آمیختن برنامه های اجتماعی و شخصی، خانه به مکانی جدید و بیش از صرفاً یک منزل مسکونی تبدیل می شود. دیوارهای خاکی، پله ها و نرده های فولادی گالوانیزه با یکدیگر در آمیخته تا آن جا را به مکانی بی عیب و نقص و باصلابت تبدیل کنند؛ مکانی که همچنان استوار، ریشه دوانده در خاک و آزاد است.



logo-samandehi