پروژه سان راک MVRDV یک مانیفست ساخته شده برای انرژی های تجدیدپذیر

آخرین پروژه MVRDV که برای شرکت برق دولتی Taipower طراحی شده است، "ابزاری برای تولید انرژی" است که هدف تایوان برای انتقال به انرژی سبز را بیان می کند.

به گزارش گالری آنلاین، مورفولوژی پروژه و تصویر معماری آن کاملاً مبتنی بر داده است، که بیانگر کارآمدترین راه برای تولید انرژی خورشیدی در زمین است. یک مرکز عملیاتی شامل دفاتر، یک کارگاه تعمیر و نگهداری، فضاهای ذخیره سازی و یک گالری عمومی، این پروژه به عنوان یک "مانیفست ساخته شده" تعریف می شود که آرزوهای شرکت را برای دستیابی به "آینده ای بدون کربن" نشان می دهد.

این اثر با نام "Solar Rock" که در پارک صنعتی ساحلی Changhua در نزدیکی Taichung واقع شده است، یک مرکز ذخیره سازی و نگهداری تجهیزات انرژی پایدار است که برای به حداکثر رساندن تولید انرژی خورشیدی طراحی شده است. این ساختمان از نظر انرژی خودکفا خواهد بود و گزینه هایی برای تولید انرژی اضافی برای کمک به شبکه در نظر گرفته می شود.

شریک موسس MVRDV وینی ماس می گوید: البته، هدف ما این است که همه پروژه های خود را تا حد امکان پایدار کنیم. با این حال، می‌بینیم که پروژه‌ها می‌توانند به خودی خود از پایداری فراتر بروند. این پروژه پتانسیل منحصر به فرد و جذابی دارد. «کاربر یک شرکت انرژی است که به ما این امکان را داده است که بیش از حد معمول انجام دهیم. ما کل نما را با فتوولتائیک پوشانده‌ایم، و بهره‌های انرژی را به حداکثر رساندیم تا آن را نه تنها برای مصارف خود پایدار کنیم، بلکه به ساختمان اجازه دادیم تا به ابزاری برای تولید انرژی تبدیل شود و برق را به بقیه قسمت‌های شبکه صادر کند. این از طریق موقعیت یابی حداکثر کارآمد پانل ها به دست می آید. در نتیجه، طراحی ما کاملاً مبتنی بر داده است. وقتی به تجزیه و تحلیل اجازه می دهید بخش تعیین کننده طراحی باشد، دیدن نتایج همیشه سرگرم کننده است.

logo-samandehi