تعبیری از غرق شدن مدرنیته

غوطه ور شدن villa savoye اثر لوکوربوزیه


به مناسبت فستیوال هنرهای شناور بر آب سال 2018 که توسط موزۀ هنر vejle در دانمارک برگزار شد هنرمند asmund havsteen-mikkelsen یک کپی با مقیاس 1:1 از گوشه ای از villa savoye را ساخته و آن را غرق کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، این اثر که عنوانش «مدرنیته غرق شده» است مجسمه ای است که نصف آن غرق شده و بروی آبدره theejle غوطه ور است و تعبیری از غرق شدن ارائه می دهد که دلایل آن مربوط به وقایع و ستیز ها ور نا آرامی های اخیر در جهان است.

لوکوربوزیه (charles-édouard jeanneret) پیشگام معماری مدرن پنج اصل را در villa savoye نشان داده و چارچوب خانه سازی و سبک زندگی را تعیین کرده است: پلان آزاد، نمای آزاد، باغ در پشت بام، نوار افقی پنجره ها و پیلوت.

هنرمند asmund havsteen-mikkelsen یک کپی از بخشی از این بنا را به ابعاد 15* 6 * 9 متر ساخته که در طول فستیوال در ساحل دانمارک غوطه ور بود. هنرمند دانمارکی با به چالش کشیدن اصولی که villa savoye بر اساس آنها ساخته شده به ما یادآوری می کند که در عرصۀ اجتماعی سیاسی آشفته و متعارض کنونی «ستون جامعۀ مدرن» در خطر است و قبل از این که کاملا غرق شود باید آن را نجات داد.

logo-samandehi