یادگیری تعاملی رویکردی برای طراحی داخلی مدرسه ای در نیویورک


طراحی داخلی این مدرسه در شهر نیویورک و با چشم انداز و هدف ایجاد فضایی برای یادگیری تعاملی و رویکردی آگاهانه به آموزش برای رشد و شکوفایی روح و ذهن کودک برنامه ریزی و در متراژ ۹۳۰ متر توسط گروه معماری BIG در سال ۲۰۱۸ طراحی و اجرا شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از دکوبوم، این مدرسه برای کودکانی با گروه سنی بین ۳ تا ۹ ساله طراحی و در محله چلسی منهتن واقع شده است و دارای قسمت های مختلفی از جمله چهار کلاس درس، ورکشاپ های انعطاف پذیر، سالن اجتماعات، استودیو های چند منظوره، استودیو هنری، اتاق موسیقی و سالن نمایش و بازی کودکان است.

این مدرسه مدرن با طراحی سفارشی و با استفاده از متریال چوب برای گرمتر شدن فضا و بالشتک هایی برای احساس راحتی بیشتر طراحی شده است.

پارتیشن ها و قفسه های داخلی در مدرسه به نحوی چیدمان شده اند که سطح بیشتری برای فعالیت و رفت و آمد کودکان ایجاد کرده اند و همچنین در طراحی سعی شده تا مانعی برای ورود نور طبیعی از پنجره ها به داخل ساختمان نباشند.

سه سطح مختلف در قفسه بندی امکان دسترسی به کتاب های مختص هر گروه سنی را با در نظر گرفتن امنیت و راحتی در دسترسی مقدور ساخته و در عین حال چشم انداز خوبی برای معلمان برای مراقبت از کودکان و فعالیت های آنان ایجاد کرده است.

در این مدرسه مدرن المان های مختلف به کار رفته در دکوراسیون داخلی منعکس کننده الگوهای مختلف طبیعت می باشد و از دیگر نکات جالب توجه می توان به نورپردازی و تغییر رنگ و شدت آن بر اساس زمان روز اشاره نمود.

بالشتک ها و مبلمان سبز در دکوراسیون داخلی فضا مانند محوطه سرسبزی کنار متریال های چوبی یادآور جنگل و ابرها و کلبه های چوبی نیز احساسی متفاوت در فضا ایجاد کرده و طراحی انعطاف پذیر فضا سبب می شود تا کودکان، والدین و معلمان تعامل مثبتی با فضا و با یکدیگر برقرار نمایند و موقعیت مناسبی را برای انتظار و ملاقات ها مهیا ساخته است.

کلبه های چوبی با طراحی زیبا و شکل منحنی به صورت لایه لایه تاثیر زیادی بر دکوراسیون داشته و فضای خلوت و حریم شخصی بیشتری برای مطالعه و تمرکز بیشتر در اختیار کودکان قرار می دهد.

logo-samandehi