درک متفاوتی از طراحی بانک با طراحی داخلی شعبه جدید بانک پیشرفته DSK


طراحی داخلی شعبه جدید بانک DSK، بازسازی مفصل یک فضای قدیمی است تا درک متفاوتی از طراحی بانک را به نمایش بگذارد. توسعه فضای بانک با تعریف سناریوی جدید و محیطی سیال بوده تا نسبت به یک محیط اداری با عملکردی اقتصادی کمی متفاوت باشد.

به گزارش گالری آنلاین، معمار پروژه واحدهای عملکردی مشترک را به مرکز و پیرامون فضا منتقل کرده تا محدوده ای باز و گسترده به همراه اتاق در پلان تعبیه کند.

عملکرد واحد های جداگانه واحدهای پویای اطراف اتاق را تعریف می کند، فضای داخل را زنده کرده و زیبایی شناسی فضای داخلی را به عنصری قابل استفاده تبدیل می کند. دو طرف فضای اصلی بانک توسط دیوارهای حائل طرح دار سفید پوشانده شده است که توسط یک نوار سبز و پویا برجسته شده اند. نوار سبز رنگ درون دیوار دارای یک طرح اوریگامی است که از الگویی نامنظم طراحی شده و دارای طول، عمق و ارتفاع غیرقرینه در بافت خود است. اما این محدوده سبز رنگ قسمتی از مبلمان فضا است که در کالبد فضای بانک غرق شده؛ به همین دلیل با مبلمان های یکنفره به صورت ردیفی مواجه نمی شویم و خود فضا بستری از دکوراسیون به شمار می رود.

حفره و فضاهای خالی پشت دیوار حائل و نوار سبز رنگ محدوده ای برای مخفی کردن تجهیزات الکترونیک و سیستم ها شده است تا هیچ گونه از آبجکت های مکانیکی جلوی چشم نباشد. به عنوان یک فضای مستطیلی دیوارها دارای طراحی بیشتری نسبت به کف و سقف تخت بانک است. دلیل طراحی فرمال دیوار آکوستیک بودن فضا است و فرم اوریگامی و متریال مخمل دیوار نقش پر رنگی در آکوستیک کردن فضا دارند.

پلان شعبات بانک به طور کلی دارای فضایی باز است که متشکل از میزهای مشاوره، فضای انتظار، دستگاه های خودپرداز و شمارنده، و تجهیزات اطلاعاتی است. ماژول مشاوره ویدئویی به صورت یک حجم جامد طراحی شده و درون یک قالب نقره ای مجسمه ای شکل قرار گرفته است تا افراد معلول بتوانند به راحتی از سیستم مدیریت دیجیتال بهره ببرند. در مورد دیگران هم سیستم های لمسی روی سطح میزهای پذیرش تعبیه شده است.

یک اتاق مشاوره خصوصی با دیوارهای شیشه ای در انتهای بانک طراحی شده است؛ که ویژگی خاص این اتاق متربال دیوارهای شیشه ای آن است که می تواند با پنلی هوشمند به سطحی غیرشفاف و مات تغییر حالت دهد. استفاده متعادل از بافت و متریال در زبان مدلسازی یکپارچه و کانسپت هندسی، بانک را به یک طرح ساده، برجسته و متمایز تبدیل نموده است.

logo-samandehi