حیاط خلوتی غوطه ور در آب؛ نگاهی به طراحی حیاط خلوت مفهومی ساختمان Jiangnan


طراحی حیاط خلوت مفهومی ساختمان Jiangnan، بیان روح زندگی از زبان یک مفهوم سنتی چینی است که با سبک معماری نوگرا عجین شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از آرل، ساختمان Jiangnan کنار دریاچه ای قرار گرفته که از مزیت مناظر و چشم اندازی زیبا برخوردار بوده و به زیبایی با عنصر آب ادغام شده است. سقف های شیب دار، دیوارهای سفید مینیمالیستی، و کاشی های سیاه یک تصویر بصری واضح و شفاف را ایجاد کرده اند که به ساختمان تصویری ریتمیک و پیوسته داده است. نمای ساختمان با چشم انداز کوه ها و رودخانه های Jiangnan پیوند خورده است تا کیفیت چنین پروژه ای را بیش از پیش ارتقا دهد.

طراحی حیاط خلوت و حیاط مرکزی ساختمان Jiangnan در مدیریت طراحی محوطه و ساختمان نسبت به عنصر آب بوده است. اگر از بالا به ساختمان نگاه کنیم، به نظر می رسد که بنا درون آب به اجرا رسیده است. آب در بسیاری از محوطه و حیاط ساختمان نقشی بصری و فلسفی ایفا می کند. هارمونی و ترکیب پلان مدرن محوطه، مجموعه را به نظمی غیرقابل توصیف رسانده که این نظم در حیاط خلوت ساختمان به اوج تعاریف روح سنتی ساختمان رسیده است.

پاسیو در حیاط سنتی ساختمان های چینی بر معنویت و حس تعلق خاطر فضا تاکید دارد. همچنین ساختمان و طرح نمای بیرونی آن به این مفهوم پاسخ می دهد. به طور کلی ساختمان مانند یک قلعه مدرن توسط آب محصور شده و مهم ترین بخش آن به حیاط مرکزی منتهی می شود. دهانه های دیوار حیاط خلوت توسط دیوارهای شیشه ای پوشیده شده تا نور آب بر عرصه های داخلی ساختمان تاثیر مستقیم بگذارند. باغ درون حیاط خلوت تجربه ای متفاوت نسبت به باغ های پر پیچ و خم به ما می دهد. سه درخت سنتی که غرق در آب هستند و با توجه به اقلیم و ویژگی های درون حیاط انتخاب شده اند، مفهوم باغ سنتی چینی را در قالبی مینیمال و ساده به نمایش گذاشته است.

logo-samandehi