نگاهی به طراحی داخلی انعطاف پذیر استودیو معماری در ملبورن


طراحی داخلی این شرکت معماری با فضایی مدرن و ساده و با ترکیبی از متریال های سیمان و چوب و به صورت سفارشی از طریق مونتاژ مبلمان چوبی که در ساخت آن ها از اشکال هندسی استفاده شده است، در ملبورن استرالیا اجرا شده است.

به گزارش گالری آنلاین، هدف از طراحی، ایجاد یک فضای کم هزینه و قابل انعطاف بوده که محیط کاری الهام بخشی ایجاد نماید. زیرا به عنوان یک شرکت معماری، طراحی مناسب فضا مانند یک ویترین نشانی از قابلیت های طراحی و معماری و سبک کاری شرکت است.

تمام مبلمان به صورت سفارشی و بر روی چرخ هایی ساخته شده اند به طوری که می توان به راحتی آن ها را جابجا و تغییر داد همینطور می توان از این طریق فضا را، برای رویدادها و کارگاه های طراحی به راحتی متناسب با نیاز مجددا چیدمان کرد.

فضای کانونی استودیو دارای سقفی با اشکال هندسی است که شامل هرم هایی با متریال چوب هستند که علاوه بر زیبایی شناسی فضا تاسیسات و نازیبایی ها را از دید خارج می نماید؛ از دیگر اهداف مهم در طراحی سقف، بهبود آکوستیک در فضا بوده است. همچنین برای اجرا و ساختن سقف شکل های اریگامی ساختار را تشکیل دادند و طرح نهایی از پنج مثلث تشکیل شده که پنج بار در طول سقف تکرار شده است.

استفاده از متریال چوب و رنگ آبی به کار رفته در طبیعی جلوه دادن و جلوگیری از یکنواختی فضا نقش داشته و با وجود کوچکی فضا زیبایی و عملکرد را در محیط ایجاد کرده است.


منبع: دکوبوم/officesnapshots

logo-samandehi