نگاهی به طراحی موزه هنر UCCA در دل ساحل شنی Qinghuangdao


موزه هنر UCCA که توسط معماران OPEN طراحی شده است، در شن و ماسه ی ساحل آرام Qinghuangdao قرار دارد.

به گزارش گالری آنلاین، موزه 930 متر مربع است و شامل ده گالری متصل و یک کافه است. این موزه در حال حاضر برای عموم مردم باز شده و اولین تصاویر این پروژه نشان داده شده است.

نمایشگاه ها در گفتگو با فرم منحصر به فرد ساختمان و ارتباط آن با محیط طبیعی طراحی شده اند و در حالی که فضای بیرونی موزه به طور کامل با طبیعت هماهنگ است، فضاهای داخلی آن به عنوان یک شبکه مرموز از غارهای ارگانیک شکل گرفته شده است.

از نظر زیست محیطی، دهانه هایی در سراسر ساختمان قرار دارد که، هر یک با جهت گیری و اندازه های مختلف، نور طبیعی برای موزه را در طول سال فراهم می کند. در عین حال، یک سقف از جنس شن و ماسه به میزان قابل توجهی تابش حرارت تابستان را کاهش می دهد و گرمای منبع انرژی خورشیدی با کمترین هزینه، جایگزین سیستم تهویه مطبوع سنتی می شود.

هندسه ی پیچیده و سه بعدی پوسته بتنی ساختمان توسط دستان کارگران محلی در Qinghuangdao (بعضی از آنها سازندگان سابق کشتی بودند)، با استفاده از قالب ساخته شده از خطوط خطی کوچک از چوب و مواد دیگر، شکل گرفته است. OPEN به طور همزمان در حال برنامه ریزی برای یک نهاد مجاور، موزه هنر است که در آن از آب به عنوان ابزار اصلی استفاده خواهد کرد. در آینده ای نزدیک، یک مسیر پیاده روی طولانی به سمت اقیانوس گسترش خواهد یافت، به این ترتیب بازدیدکنندگان می توانند بین دو موزه در زمانی که جزر و مد کم است، حرکت کنند.

logo-samandehi