طرح پیشنهادی MVRDV برای «برج‌های دوقلوی تایپه» با پوششی از نماهای رسانه‌ای تعاملی


طراحان MVRDV با همکاری شرکت NanHai Development، با هدف احیای محدوده‌ی ایستگاه مرکزی تایپه، از طرح پیشنهادی خود برای برج‌های دوقلوی تایپه رونمایی کرده است.

به گزارشگالری آنلاین، ویژگی اصلی طراحی این برج‌ها «توده‌ی بلوک‌های مکعبی» است که گونه‌ای محله‌ی شهری عمودی را ایجاد می‌کند، که هر جعبه با آرایه‌ای از نماهای رسانه‌ای تعاملی، بیانی تصویری از برنامه‌ی مختص خود را ارائه می‌دهد.

این پروژه به عنوان «نمونه‌ی تایوانی Times Square» طراحی شده و مقصدی پرجنب‌ و جوش و پرجذبه را پیشنهاد می‌دهد که منطقه‌ی ایستگاه مرکزی تایپه را مانند گذشته به مهم‌ترین محل خرده‌فروشی، کار و گردشگری اینشهر تبدیل خواهد کرد.

سایت مورد نظر برای پروژه‌ی پیشنهادی MVRDV با نام برج‌های دوقلوی تایپه، در حال حاضر در تصرف ایستگاه اصلی شهر قرار دارد. این مرکز که شرکت NanHaiآن را توسعه خواهد داد، در خدمت راه‌آهن شهری، خطوط ریلی فرودگاهی و شبکه‌های مترو بوده و ساختمان‌های جدید بر روی ایستگاه موجود ساخته خواهند شد.

در همین حال، تعدادی از پلازاهای موجود نیز یکپارچه‌سازی‌ و نوسازی می‌شوند. طرح پیشنهادی MVRDV به صورت ترکیبی از دو مقیاس زمینه‌ای -برج و بافت کوچک‌تر بلوک‌های ساختمانی- شکل گرفته است. مجموعه‌ای از بلوک‌های کوچک سازنده‌ی پایه‌های برج، اثر بصری اصلی را با امکان تجربه‌ی مستقیم از درون خیابان ایجاد خواهند کرد. در حالی که هر یک از این حجم‌های انباشته‌ شده نوعی فضای خرده‌ فروشی را در خود جای داده اما هویت‌های متمایز آن‌ها در نمای نورانی‌ شان مشخص شده است.

logo-samandehi