بازسازی و طراحی داخلی مدرسه Hayarden در جهت افزایش اعتماد به نفس کودکان


مدرسه Hayarden، واقع در جنوب Tel Aviv به منظور آموزش ۵۰۰ کودک پناهنده و مهاجر طراحی و اجرا شده است.

به گزارش گالری آنلاین، این مدرسه ابتدا در دهه ۶۰ ساخته شده است، معماران این پروژه با تخصص در طراحی محیط های آموزشی، مدرسه ای دو طبقه با بودجه ای محدود برای حمایت از کودکان و به صورت غیرانتفاعی بازسازی نموده اند.

تیم طراحان روش های ساده و ارزان را برای اضافه کردن عناصر سرگرم کننده به فضاهای عمومی، لابی و راهرو انتخاب کرده اند و یک باغ و زمین بازی برای فضا در نظر گرفته اند.

پس از بازسازی سعی شده تا یک محیط یادگیری سرگرم کننده با احساس معاصر ایجاد شود که راه های مختلفی برای یادگیری از طریق بازی ارائه دهد. به علاوه لابی به مناطق مختلف مطالعه تقسیم شده و چهار خانه چوبی مختلف در اشکال مختلف هندسی و رنگارنگ اجازه می دهد که کودکان با ایجاد فضایی برای نشستن به مطالعه و بازی در گروه های کودکانه و یا به صورت شخصی و با حفظ حریم خصوصی بپردازند.

استفاده از فرم خانه به دلیل ایجاد احساس تعلق و احساس خانه در مدرسه تکرار شده و استفاده از رنگ های به کار رفته به دلیل تمرکز قوی بر رنگ های پرچم های مختلف از کشورهای مبدأ دانش آموزان طراحی شده است که استفاده از رنگ ها در سراسر راهرو نیز تکرار شده است.

طراحان در طراحی این مدرسه از نظر مربیان بهره گرفته و چشم انداز های آینده آموزشی کودکان را مد نظر قرار داده اند ضمن اینکه محیط آموزشی را از باب زیبایی شناسی و احترام به کودکان مورد توجه قرار داده، به خصوص در ناحیه اقتصادی نامطلوب، سعی نموده تا کودکان در مدرسه که دومین خانه آنان محسوب می شود گوشه ای امن و صمیمی احساس کنند و از این طریق از معماری و طراحی درست فضا به عنوان ابزاری برای تغییرات اجتماعی استفاده نمایند.

فضاهای آموزشی مانند قدرتی نیرومند می تواند بر آموزش و پرورش کودکان تغییر و تأثیر ایجاد کرده و در نتیجه سبب ایجاد زندگی بهتر برای کودکانی که شانس کمتری داشته اند شود. مدرسه می تواند، یک تجربه منحصر به فرد شگفت انگیز و عاطفی برای کودکان ایجاد کند که تمامی این موارد در بازسازی این مدرسه با توجه به نیازها، تمایلات و ارگونومی کودک رعایت شده، علاوه بر اینکه تلاش شده است تا کودکان اعتماد به نفس بیشتر و خشونت کمتری را تجربه نمایند.

منبع: archilovers/ دکوبوم

logo-samandehi