طراحی فضای باز مدرسه در shenzhen با طراحی zhubo - aao و H design


معماران، zhubo-aao، و طراحان داخلی، H design، مدرسه longyuan، واقع در شنژن، چین را طراحی کردند.

به گزارش گالری آنلاین، این مدرسه یک محوطه 9 ساله است که برای 3،360 دانش آموز در 72 کلاس در نظر گرفته شده است؛ و مفهوم طرح این است که بر اساس ایده "ایجاد یک محیط آموزشی باز با طبیعت" باشد.

این طرح الهام گرفته از ترکیبی از راهروها و کوچه ها در معماری سنتی چینی و متمرکز بر اصول باز بودن و انعطاف پذیری، آموزش رنگارنگ در فضای باز و فضاهای تعاملی ایجاد شده است. رویکرد اول به روش zhubo - aao و H برای بررسی محتوا و روش‌های تدریس، و نیازهای متفاوت بچه‌ها مورد استفاده قرار گرفت. در نتیجه، این پروژه فضاهای playful و diverse برای دانش آموزان کوچک‌تر، و فضای آرام‌تر و مستقل برای دانش آموزان بزرگتر ایجاد می‌کند. براساس این الزامات، مدرسه longyuan در یک طرح L شکل می‌گیرد و حیاطی با موقعیت متمرکز بر روی یک شیب سبز قرار دارد تا یک محیط آموزشی شبیه به باغ ایجاد کند.

یک رستوران در گوشه جنوب غربی سایت قرار دارد تا تدارکات و حمل و نقل را تسهیل کند. یک کوریدور در سراسر محوطه مدرسه، بین حوزه آموزش و حوزه ورزش قرار دارد.

۵ رنگ مختلف در این طراحی به کار گرفته می‌شوند تا با نقش‌های متفاوت یک هویت شفاف ارائه دهند، در حالی که در راهروها، پله‌ها و رمپ ها به هم متصل می‌شوند.
در عین حال، بسیاری از فضاهای اجتماعی متنوع از قبیل پلت فرم‌ها و فضاهای پلکان به راهروها اضافه شده‌اند. کودکان قادر به قدم زدن، بازی، برقراری ارتباط و بحث در اینجا و یادگیری روش زندگی سرگرم‌کننده هستند.

logo-samandehi