برگی به مثابه لوستر

"برگ" نام طراحی یک لوستر است که در رقابت های Adesignaward منتخب شده است. همانطور که از نام آن پیداست بیشتر شکل این لوستر تحت تاثیر برگ های نخل قرار داشته و طراحی شده است. طراح این لامپ فرمی را بوجود آورده است که از هر زاویه ای به یک شکل دیده میشود.

به گزارش گالری آنلاین، این شکل منحصربفرد بطوری ساخته شده است که در هر اتاق به تنهایی عنصر فریبنده و برجسته آنجا باشد. این افکت به واسطه ی شرایط نوری بسیار مورد توجه قرار میگیرد که یکی از دلایل اصلی آن همیشه در حال تغییر بودن تن و رنگهای لوستر است.

این پروژه در May 2018 در Budapest آغاز و در February 2019 به اتمام رسید.

این لوستر با تیرک هایی آلمینیومی با قطب مثبت که یک پایه ی طراحی شده با پرینتر سه بعدی به شکل V آن را نگه میدارد شکل گرفته است و در آخر یک لامپ ال ای دی محصول ادیسون ظاهر طرح را کامل میکند. استفاده از لوله های آلمینیومی باعث شده که قالب بسیار سبکی بدست بیاید.

شکل پایه ی لامپ نسبتا سریع خلق شده با این حال، ماه ها تحقیق و توسعه با نمونه های بی شماری صرف این شد که عناصر با هم تعادل کامل داشته باشند و از هر زاویه ای به بهترین شکل بنظر برسد. همچنین برای دستیابی به کیفیت مطلوب و بهترین مونتاژ برای تولید محصول آزمایشی با چاپ سه بعدی، خلاءگیری و فن آوری های تکمیل سطح، انجام شده است.

چالش اصلی در اینجا شدنی بودن پیاده سازی طرح شکل، مونتاژ آسان و سازگارسازی چاپ سه بعدی با خانواده ی لوستر بود. در طول ساخت، توجه بسیاری شد تا طراحی کاملا تمیز باشد و جزئیات فنی و کلیدها به طور کامل پوشانده شود تا در شمایل طرح هیچ چیز اضافی ای بi چشم نخورد.

لوستر Leaf طراحی شده توسط Daniel Mato برنده جوایز بسیاری در محصولات نورپردازی و پروژه های طراحی نورپردازی است.

logo-samandehi